torsdag, februari 19, 2009

Torsdag - redan

Vecka i turbofart i vanlig ordning. Det här har hunnits med; jobbats (of cource), SATC:at (snart är boxen slut), strulats (teknikshit), tjafsats (fröken på krigsstigen), lästs (har lånat en bibba kokböker av mor). Ja, det var väl det.

I dag är det torsdag och veckan är nästan slut känns det som. Har ett delikat problem i dag. Dubbelbokat lunch och vill verkligen luncha med båda. Dock är ju fröken Knutsson inte hemma jämt så jag frågar Matilda om vi kan luncha i morgon. Måste definitivt hinna med en shoppingrunda efter lunchen, har ingen blåsa/outfit som känns aktuell för helgen. Snälla rara, kan det ha kommit in nåt snyggt!

I morgon blir det huset fullt igen, i alla fall nästan. The Fribergs kör entré. Familjen Friberg har vi umgåtts med sedan jag föddes, ja eller föräldrarna umgicks ju redan innan dess. Så kom jag och Jonas med två månaders mellanrum (han först, dessvärre). Eftersom mamma började jobba när jag bara var ett par månader, och nej det har inte gått nån nöd på mig och även jag kommer att börja jobba rätt tidigt när jag får barn. Fattar inte riktigt det här med att vara hemmfru i flera år. I alla fall så var mamma Friberg, Lena, hemma med Jonas och då fick jag vara där också. 1984 kom Anna och vi tre har träffats mycket under uppväxtåren trots att vi flyttade till Orsa några år senare. I helgen är det reunion igen. Vanligtvis brukar Jonas komma själv men denna helg kommer alla Fribergs med, pappa Friberg ska nämligen åka Öppet Spår på söndag. Seniorerna kommer att bo i Orsa hos föräldrarna Westman (som blott några veckor efter hemkomsten från Sydamerika åker till Thailand i morgon). Jonas och Anna bor dock hos oss och det kommer säkerligen att bli galej. Har även hört ryktas att fler kommer hit på fest på lördag. Måste hitta nån bra middag jag kan bjuda alla på i morgon när det kommer. Paj eller soppa känns som ett säkert kort. Kanske med skaldjur? Fiskbilen kommer ju på fredagar.

Nepp, dags att göra lite nytta.

Inga kommentarer: