onsdag, februari 04, 2009

Dagens och goji

I vanlig ordning kommer man hem ed blodsockret i fotknölarna och är sur och trött. Verkligen så roligt att komma på middag då. Hm. I dag fick det bli en omelett med rödlök, babyspenat och fetaost. Till det en fräsch sallad med grönt, körsbärstomater, rårivna färska rödbetor och avokado. Simple and tasty.



Så här såg det ut i stekpannan.



Och så här på tallriken

Så begav jag mig till hälsokostbutiken i dag. Jag gillar den. Blev så klart rikigt nyttig buljong utan glutamat, socker och jäst i sikte, Fick också med mig ett spännande te, med smak av choklad och kanel. Provade också en påse goji-bär till det nätta priset av 89 kronor. Goji är riktigt hypad i hälsokretsar som ett riktigt powerbär, fullproppad med vitaminer och grejer. Betyg? Gott, smakar lite som torkad jordgubbe/smultron fast surare.



Nu ska vi sticka till Älvis och kolla in Malin och Linus köksbygge. Jag bara vet att det är snygg eftersom det här paret bivit begåvade med smak :) Kanske köper med oss semlor på vägen, det hittar man nämligen inte i hälsokosten. Haha.

Inga kommentarer: