tisdag, februari 24, 2009

Om

Missförstå mig inte, jag älskar att bo i Mora. Men en grå tisdagsmorgon med bara en massa måsten på agendan känns det inte alltid så jäkla kul. Men man kanske kan hitta på nåt kul ikväll? Nej det kan man inte för då är man så trött efter alla måsten att man stupar i soffa/säng och orkar göra absolut ingenting.

Om det hade varit för säg fem år sedan hade en tisdagskväll betytt Snerikes nation. Kanske hade man haft en föreläsning på förmiddagen, följt av en Cupido-lunch i tre timmar. Sen gick man och köpte sig nåt fint, för det finns ju utbud i Uppsala, en vända förbi bolaget för en Chapel Hill och sen förfest innan Snerkan. När det stängde vid två kunde det bli som vid de tillfällen jag stötte på min bekantas bekant Pelle som var partyglad och förmögen. In med mig och Mattan i en taxi och hello Stockholmsnatt. En gång blev det till och med limo och väldigt mycket skumpa på Café Opera. Sen nattkäk och taxi hem igen lagom till resten av Uppsala började jobba. Så sov man till tidig eftermiddag och hade sen catch up-middag med gårdagens partyliga. Faaaaan vad man kan sakna de där tiderna, men det är klart; man är ju inte 22 längre. Får glädja mig åt att jag får minnas dem tillsammans med Mattan och Emme på torsdag. Nån dag ska jag försöka få liv i min gamla laptop där bilder från den här tiden finns.

Nu ska jag snart sticka till Rättvik för jobb och lunch med Svempa. I dag är det ju fettisdagen så det blir garanterat en semla eller två. Trots att en sån där bulle innehåller ungefär 500 kalorier, det vill säga en fjärdedel av mitt totala kaloriintag under en dag.

Inga kommentarer: