fredag, februari 13, 2009

Ombyggnation och fredags-highlights

Det är väldans lyhört på the office. Tjabblar alla i telefon samtidigt är det omöjligt att höra vad någon säger. Har påtalat det här en massa gånger. Plötsligt händer det. I dag kommer en snickare och sätter upp skjutdörrar. Med anledning av det är det mer kaos än vanligt här. Och grejer överallt. Jag tror att jag flyr på reportage när de börjar spika i eftermiddag.

Känns i vanlig ordning bra att det är fredag och helg.
Helgens highlights
* Jag får äta fredagssemla med gott samvete, just för att man får äta semlor på fredagar
* Stefan har bjudit ut mig på Lönnkrogen-middag och bio (det sistnämnda om vi orkar)
* Med det här vädret finns det alla förutsättningar för att det blir uteaktiviteter, som skoteråkning, eftersom det inte är samma skitväder som förra helgen
* Helgfrukost med extra allt
* Kvalitetshäng med Matilda och Tobias i deras tjusiga sekelskiftslägga.
* Melodifestivalen
* Underbart att få sova hur mycket man vill

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vännen åååå va jag/vi sakna dig på "Färjan" vi hade så himla roligt men men det blir väl förhoppningsviss en ny resa framöver.Måste snart komma o hälsa på er o se hur ni har fått de i huset:)
Ser att helgen är full av roligheter själv ska jag träna me hästen fre lör men vi tänkte oxå hinna med lite skoteråkning:)Tänkte att vi snart skulle ha en "inflyttning fest" i den koja vi köpt i Garberg jag vet ju att både Ida o stefan har stuga där uppe så vi kanske han ha dra ihop nått skoj nää nu är de kaffe tajm ha de så bra vi syns kram /Kristin Ö

Karin Jansson sa...

Semla låter smaskigt! Får se när jag får tag på någon. Ha en trevlig helg, ska själv softa framför melodifestivalen med en bok. Är låten inte bra så läser jag, är låten bra så lyssnar jag :)

Sofia sa...

Kristin: Ja, det var trist att jag inte fick Färjan-garva med er. Men, det blir fler Midroc-resor/fester, hoppas jag.
Men klart att vi ska ha inflyttnings i kojan-fest i Grarberg. Så kan vi åka lite skoter och mysa runt. Och ni är så klart hur välkomna som helst hit till Långlet. Snart hoppas jag :)
Roligt med hästträning, vem tränar du för? Vi ska ge oss ut i solen på ett eller annat sätt i dag.
Hoppas du får en riktigt trevig helg och att vi ses snart.
Kram kram.