torsdag, januari 22, 2009

TV-stjärnorna

Tänk att man alltid ska hamna i konstigheter. I går var det ju hockey. Jag och kollegorna hade en lugn första period. Sen träffade jag Malin. Hon kan vara en av de galnaste och roligaste personer jag känner. Att lyssna på en hockeyentusiastisk Malin i andra perioden var en riktig skrattfest. I andra pausen kom TV4 och frågade om de fick intervjua oss lite. Givetvis. Frågor ställdes om Mora vs Leksand, med anledning av daladerbyt på fredag. Jag var diplomatsikt, i min befattning känns det inte ok att stå och vråla om att Mora är bäst. Det gjorde däremot Malin. På frågan om vad ho tyckte om Leksand svarar hon:
– Jag tycker tamejfan att de kan flytta till Jamaica hela bunten och börja spela fotboll!
Både jag, reportern och fotografen fnissade, mest reportern. Så sa hon massa annat kul. Det hela sänds på TV4 Sport 18.30 på fredag innan matchen. Haha.


Blivande TV-stjärnor? Förmodligen.

Annars har den här dagen börjat förstklassigt. Jag älskar frukostmöten på hotell då man får äta frulle en masse. Efter frukosten fick jag frågan om jag vill vara konferencie på en stor modemässa/show i slutet av mars. Jag ska presentera en modevisning, prata vår- och sommartrender med stylister, make up-artister och frisörer från scen. Herregud vad roligt det ska bli. Bästa måste ju vara att jag ska få bli proffssminkad och proffsfrissad samt få ha klädbyten innan de olika akterna. Ser verkligen fram emot det här uppdraget.

I dag är föräljningschef Åsa här och vi ska äta lunch. Efter jobbet ska jag och Ullis ut på långrunda med Rondo och Emil. Hello quality-time.

1 kommentar:

Anonym sa...

shit, vilket uppdrag... får vem som hellst komma och titta??? Ja ja. om nu inte vem som hellst får komma kanske i alla fall jag får... hahhahahhhahaaaa!!

Tjing

Sol Jenny