måndag, januari 12, 2009

Sjukling med krämpor


Varje gång jag rider fina Rondo så säger jag till mig själv att det ska bli mer frekvent. Denna gången ska det blir det. Vi tog en riktigt långrunda igår. Ullis är ju van att rida två hästar om dagen men det är ju inte direkt jag. Efter två timmar där vi galopperade 90 procent av tiden var jag rejält mör i ben och bak samt skönt svettig. Skidturen i lördags därtill och nej jag kan inte gå i dag. Dessutom vaknade jag med tjock hals och stannade därför hemma och jobbade i dag. Måste dock åka i väg en sväng om nån timme och sen ta det piano så att jag inte blir riktigt sjuk. Jag vill nämligen kunna göra mer av det här i veckan:



I övrigt är det en stormig måndag. Känns som att markiserna ska blåsa av huset typ. Inte ens katten vill gå ut.

Denna vecka blir det nedräkning till helgen då det blir skojig fest. Två pinglor kommer dock redan på fredag och då ska stadsbrudarna få dalaluft. Även fröken Knutsson kommer hem och jag hoppas att vi hinner med en skidtur.

Inga kommentarer: