söndag, januari 25, 2009

Det snöar...

... så in i sjuttsingen. Visst, det är sjukt mycket trevligare med en vit vinter, men nu får det vara nog. Snön har bokstavligen vräkt ner i mer än ett dygn. Så även i går kväll när jag och Stefan pulsade fram (jag i reflexväst-snyggt) genom byarna efter en mycket trevlig middag hos svärisarna dit även Göteborgarna hade hittat. Somnade tidigt både i fredags och i går. Obeskrivligt skönt med lugn helg.

Jag har infört ett shoppingsförbud på kläder till mig själv denna månad. Och jo, det är faktiskt lite svårt. Lösningen? Handla kläder till Stefan. Skämt å sido så har Cajo rea nu på Acne och Whyred och jag har varit där och storshoppat till honom. Schnyggt.

Snön har gjort att det är sjukt bra ridföre. Efter en fika och lite shopping (inte till mig) i går så tog jag och Ullis ut hästarna i snöandet. Så härligt före och killarna var glada och busiga. I dag ska jag göra något som jag inte gjort på säkerligen elva, tolv år. Rida lektion i ridhus. Ska ta med Rondo ner till Orsa Ridklubb, ridhuset som var mitt andra hem under många, många år. Hello nostalgi. Kommer hur som helst inte kunna gå i morgon.

Inga kommentarer: