måndag, januari 26, 2009

Ny vecka, måndag

Fick en liten minsovmorgon i dag eftersom jag ska jobba i kväll. Inget passar bättre än det efter helg, även om det var en lugn sådan. Jag tror att det snöade exakt hela dagen i går. Vi tog med Rondo ner till ridhuset och jag fick mig ett pass som jag och min kropp kommer att känna av i några dagar. Rodan är en riktig karl-häst, som Ullis säger, och det kräver sin kvinna att rida ihop honom. Efter en timmes slit var han lösgjord och i perfekt form. Då var det dags att åka hem. Det gick dock inte så bra. Eller det gick bra till det blev backigt i Stackmora. Vi hade bra med fart men så kom plogbilen vilket gjorde att vi fick lov att stanna för att kunna mötas. Tjenamors, där satt vi fast. Fick lasta ur Rondo och han och jag fick ta en promenad hem i snön medan Ullis fick loss bil och transport.

I går var det mina föräldrars tur att få två hungriga Långletbor på besök. Efter god mat började vi skissa på hur resterande rum i övervåningen ska se ut. Jag har fokus på en sak; mitt dressingroom, som ska ligga i anslutning till vårt sovrum. Kommer bli alla tiders bra. Vi måste också bygga ut badrummet och igår ritade jag en planritning på det som Stefan faktiskt köpte. Det är inte ett så särskilt stort badrum, eftersom vi ska ha ett hemma-spa i källaren, men det är viktigt att man får plats med det man behöver, som till exempel ett dubbelhandfat. För hur less är man inte på att stå och trängas? Väldigt. Vårt badrum kommer också ha smarta saker som ett litet fotsteg i duschen på vilken man kan sätta benet när det ska rakas. Jag har också tänkt badrummet i olika zoner vilket underlättar när man är flera. Nu längtar jag ihjäl mig efter detta badrum.

Nu ska jag skriva ett reportage och sen styra mot Rättvik där resten av arbetsdagen kommer att spenderas. Hoppas att inte Svempa fått barn så att han kan luncha med mig. Eller, så klart jag hoppas att lill*n kommer ut, men jag vill ju ha lunchsällis.

Inga kommentarer: