tisdag, januari 13, 2009

Nu även med brännskada

I går var det en riktig skitdag. Ont överallt. Det hela eskalerade på kvällen. Jag hade bakat och skulle laga soppa. Tänkte prova nya mixen - utan att läsa bruksen. Helt plötsligt hade jag kokande soppa över hela mig och över hela köket. De fina vita väggarna var gula och det tog både en och två timmar innan alt var vitt igen. Fick också lite schyssta brännblåsor på armarna. Precis en sån start på veckan som man vill ha... inte.

Men som älskade Roland säger: "Efter regn kommer solsken". Och det gjorde det i dag, bokstavligen. Trots insomnia så var jag uppe sex och körde S till jobbet. För om det inte var nog med elände så gick även Caddyn sönder igår. Motorn "råkade" lossna. Eh. Som tur är har Johan fixat det till i kväll. Nåja, när jag ändå var uppe med tuppen passade jag på att sola innan jobbet.

Nu är då äntligen päronen hemma från Argentina - Chile - Uruguay. Sweet. Ska titta till dem i dag. Det är bra att de kommer hem, inte bara för att jag saknat dem utan också för att mamma kan hjälpa till att fixa lite krubb till kalaset på lördag. Bästa mamman.

Nepp, nu ska jag fara mot Äppelbo. Det måste väl vara ett av de finaste namnen: Äppelbo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sola, med brännskador? Nej nej lilla vän!