måndag, januari 05, 2009

Redig update

Det känns nästan bra att det är måndag, fast det är typ lördag eftersom det är röd dag i morgon. Det har varit en härlig ledig tid. Nyår i Garberg var fantastiskt trevligt. Grabbarna åkte skoter upp och jag och Malin tog fullsmockad bil upp. Det var verkligen vädrets väder, åtta minus och strålande sol.


Malin på vår altan innan avfärd.


Det är sjukt hur vackert det är där uppe i fäbon.


Stjärnan Linus lyckades få in fel håll på skotern och tokbackade med skotern full av fru och mat. Det höll på att bli en smärre katastrof men innan all mat och fru ramlat av lyckades ha få stopp på maskinen.


Solstolshäng med glögg och romspetsad choklad.


Cause I´m a livsnjutare, yes I am.


I brist på el var Linus och Benny kreativa när maten skulle förberedas - och satte på sig pannlampor.


Glad nyårfirerska.


När vi väl återhämtat oss från nyår kom Tobbe och Matlida över på pizzakväll. Vi köpte deg och valde sen omsorgsfullt de godaste ingredienserna som getsost. Pizzorna blev de bästa jag smakat och vad är väl en italiensk afton utan vin. Det blev den del. Halv tio började vi spela sällskapsspel. Halv sju på morgonen spelade vi klart och då tog gästerna en bulle hem.

Så har vi hunnit med Ikea-tur med Linus och Malin också, i fredags tror jag det var. Stefan och jag köpte garderobssystem till nyrummet och sen blev det så klart en hel del annat. Efter en heldag på Ikea hade vi fyra samlat på oss en släpvagn modell XL full med grejor. Grabbarna (och Malin) ville promt till Claes Ohlson inne i Gävle och det var väl bara för mig att haka på. Som tur är fanns det ju även andra butiker där i Gävle.... Efter dem letade vi reda på en libanesisk restaurang som var all that. Meze följt av stenkolsgrillat lamm var grädden på moset efter en riktigt härlig dag. På vägen hem tyckte jag och Malin att vi lika väl kunde dricka vin, och det gjorde vi så det stod härliga till.

I dag är det trettondagssupé. I går hade festkommittén generalrep och jag skrattade mig harmynt. Typ. Efter det att jag jobbat lite vid kökdbordet är det dags att svira om till den stora kvällen i byn.

1 kommentar:

Anonym sa...

AAAH MIN Malin!!!
Mmm faZter´s lilla röbeta.