onsdag, januari 28, 2009

Mästerfotografen

Utan att vara elak så kan jag inte beskylla Stefan för att vara direkt duktig på att ta bilder. Han gör de klassiska felen, står alldels för långt ifrån objektet. Syns direkt vilka bilder han har tagit i lilla kameran. Den här kanonbilden lyckades han få till igår.


Jag kan tolka den; det är jag som jobbar.

En sak som jag saknar sjukt mycket från tiden i Uppsala är vardagsaktiviteter. Vafan gör man en onsdag i Mora om man är sugen på att hitta på nåt? Fika? Nepp, fiken är stängda. Bio? Nja, om det går en film man vill se (och ingen av de två som går nu känns lockande). Går ut och äter? Ja, men det kan man ju inte göra jämt. Spelar biljard? Nepp, finns inte i Mora.

Dessutom tycker jag att det är lite annorlunda mentalitet här för i stan träffas man hemma hos varandra i större utsträckning, även på vardagar. Nåja, istället för att hänga läpp så kom vi på att i dag gör vi något. Spontana after works kan vara det jag saknar mest. Såå. Trevligt. Därför blir det en after work med käk, nån öl och storbildshockey på BP i kväll. Jag och han jag bor med, Heinz och Benny är på och förmodligen även Matilda och Tobbe. Kom igen nu moringar - gör som resten av Sverige och ta en öl även på onsdagar. Det är 2009 nu, liksom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I love it! Det är den rätta andan. Snart (förhoppningsvis) när vi hittar ett hus i mora kan vi hänga hos varandra på vardagarna, dricka en öl, laga lite mat, låta barnen leka(det lär ju bli fler:)
Kram

Anonym sa...

Hejhej! Du lyckades ju riktigt fint med länkningen!

Sofia sa...

Tin: Det är taget! Ta och hitta ett hus här nu, gärna i Långlet/Selja/Östnor (så att ni är nära). Trist att det blev inställt i dag, hade gärna myst med Svea medan du hopptränade. Krya på er nu så bokar vi in lunch/fika eller kanske en tjejkväll snart.
Puss&Kram

Alex: Jo det gick som smort. Tur att jag har en bloggkunnig i Svl :)