fredag, januari 09, 2009

Dolly

I måndags var det ju den årliga trettondagssupén i bystugan. I numer vanig ordning hade vi i festkommittén satt ihop en liten show. Förutom Baby Spice i Spice Girls så gestaltade jag även Dolly Parton med ballonger under blusen och allt. Se själva:



Hahaha. Det är sjukt kul att tramsa på scen.

I övrigt var supén en lyckad tillställning. Vid femsåret vandrade Team Långlet (jag, Stefan, Tony och Jörgen) hemåt. Med oss hade vi de stolar som gått sönder under natten. Grabbarna tyckte att vi skulle fixa en tidig majbrasa och slängde därför stolarna i en hög på vår gård. Jörgen slangade (?) bensin ur Caddyn och sen tuttade de på. Det brann fint i natten men när Stefan även eldade upp sina skor tyckte jag att det var dags för sorti.

I dag är det fredag fast det känns som onsdag. Jag har mest varit uppspelt och okoncentrerad. Anledning: Mattan och Emme. Det verkar med 99 procent säkerhet som att de kommer upp nästa fredag till mig. Jag är sååå glad. Hello girltalk, vin, mat, spa och en brakande fest på lördag (då även min födelsedag ska firas). Sweeeet.

Det blir en vit helg, en efterlängtad sådan. Åh så skönt. Ska försöka idrotta, laga god mat och sortera papper. Kanske även städa klart källaren. Det där som aldrig blev av under jul...

Nu ska jag gå och köpa en låda sushi - för andra gången denna vecka. I just love it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va snygg du är, så borde du gå klädd oftare ha ha ha ha....

Sol Jenny

Sofia sa...

Oh yes, verkligen döläcker :)