fredag, januari 23, 2009

Så. Skönt. Med. Fredag.

Ibland blir det påtagligt hur stort mitt bevakningsområde är. Vi snackar Grövelsjön till Leksand, vad kan det vara, 32 mil kanske? I dag har jag avverkat 22 mil i svarta pärlan. Och skoj var det. Jag älskar att vara "on tour". Efter turer i den västra delen åkte jag mot Älvis där en presstjänst satte stopp för mina planer. Men vad gjorde det? Inte mycket. Fick en mycket trevlig pratstund med fröken Risander istället.

Fredag, underbara känsla. Turbostädning när jag kom hem och sen chill med gomat i soffan framför TV4 Sport. Jag var för tråkig, förmodligen eftersom jag var så diplomatisk, och blev bortklippt men min stjärna Mali däremot, hennes klockrena citat var (så klart) med. Nu har jag sett första perioden i slaget om Siljan och faktiskt så leder ju Mora med 3-1 mot Leksand (som Stefan har fått för sig är bäst).

Efter ett eller två glas goda röda kommer jag somna som en klubbad säl med lurvet under täcket. Beroende på väder i morgon så blir det antingen slalom eller stan på fm. På em blir det iaf ridning, förhoppningsvis i massor av snö, med Ullis. Härligt med lugn helg!

Inga kommentarer: