söndag, februari 28, 2010

Sökes: Overall!

Help me out. Jag har letat med ljus och lykta efter en overall till lilla fröken Jemthans. Hon har en bra men den börjar bli liten plus att jag vill ha en till, snyggare. Det går inte att hitta en snygg. Har letat i Mora, Rättvik, Borlänge, Falun, Insjön och gud vet var. För det första finns det knappt några overaller kvar och för det andra så är de som finns så himla fula. Antingen vill jag en unisexoverall i neutral färg eller en flickig men då snyggt flickig. Inte ett överflöd av rosa/Hello Kitty/blommor/whatever som gör att de lätt ser tacky ut.

Tips tack! Sidor på nätet? Har plöjt typ babyshop och de. Nån som har snygg att sälja?

6 kommentarer:

Jenny sa...

Denna är fin, i fleece
http://www.iob-butiken.se/klader/babyklader/ytterklader-och-akpasar/fleeceoverall-alfons-och-milla
Annars skulle jag köpa en vintage av någon som har växt ur sin overall. Det är så mycket kemikalier i nya barnkläder men begagnade har fått bli urtvättade ett antal gånger. :) Lycka till!

Anonym sa...

Hej Sofia! Jag har inget tips om overaller men jag vet att du gillar att laga mat och lika så som jag tittar på tv pogrammet halv åtta hos mig! Så min fråga till dig är, vad skulle du bjuda på om du vore med i pogrammet! förrätt, huvudrätt och efterrätt, skriv gärna ett inlägg om det!

Karin sa...

Vet hur det är, så här i slutet på säsongen verkar det vara omöjligt att hitta schyssta vinterkläder. Är du ute efter en typ fleece-modell eller en "riktig" varmfodrad? Vi hade en Po.p windstopper-fleece till Alice förra vintern och den var super. Köpte faktiskt den på Tradera, den var i jättefint skick och som ny! Tradera har faktiskt mycket bra barnsaker, framförallt de små storlekarna (upp till 80 kanske) är ju sällan slitna, eftersom barnen inte är lika rörliga. Lycka till i jakten!

Anna sa...

Hej Sofia! Ett tips är pops hemsida. Vi använder en till Alva den är i windstopperfleece, super bra. Man kan även köpa beg på deras hemsida. Hoppas du hittar någon. / Anna Lundqvist

Therese sa...

Jag bara älskar våran didrikson overall, den är super, jätte rymlig och smidig att få av och på. den finns ju i både svart grå och rosa.

Anonym sa...

Det finns en här annars! Agneta