torsdag, februari 18, 2010

Kategorier?

Brukar ju klura ut hur man fixar det mesta... men när det gäller det här med att skapa bloggkategorier så går jag bet. Help, please! Jag känner mig lite tappad.

Det var Hannah som klokt påpekade att jag borde ha en receptkategori. Det ska jag ha. Inte minst för min egen del så att jag kommer ihåg vad jag gjort. Händer inte så ofta att jag gör samma rätt två gånger eftersom jag gillar att hitta på nytt och lagar mest efter vad som finns i kyl och frys, men nån gång behöver ju även jag inspiration. Så, hur gör jag?

2 kommentarer:

MondayGirl sa...

Du loggar in på din blogg.
Går in på "layout" och sen "sidelement".
Tryck på "lägg till en Gadget" vid sidomenyn.
Klickan du på "+tecknet" som heter "Etiketter".
Döp den till Kategorier (eller vad du vill att den ska heta).
Välj vilken inställning du vill ha.
Klicka på "spara".
Klicka på spara när din layout ser ut som du vill.
Färdig!

När du sen skriver ett inlägg så kommer det finnans en liten rad under inläggstextrutan där det står "Etiketter för det här inlägget".
Där kan du skriva ett ord som inlägget handlar om. Tex. "Stella", "Recept", "Hälsa" eller liknande så kommer varje inlägg med samma ord bli samlade under just det ordet, under Kategorier (eller vad du valt att döpa den till).

Hoppas det går bra!
Kram

Therese♥ sa...

Tittar in på din blogg! Söt liten flicka du fått. Grattis! =) Ha en bra dag. Mvh Therese