onsdag, februari 10, 2010

De vackraste ögonen

Det finns vackra ögon och det finns vackra ögon. Stellisens ögon är de vackraste av dem alla! Tidigare har hon haft de typiska bebisögonen, mörkblå som typ alla bebisar har. Men nu har hennes egna, vackra ljusblåa (efter pappa, vad annars) ögon börjat komma fram. Jag älskar att titta ni i dem. Så klart!



Dagen har varit bra. Det var egentligen tänkt att jag och Stella skulle ta en prommis med Lotta och Alicia i morse men det var så sablans kallt att vi fick ställa in. Det får bli på fredag istället! Förmiddagen ägnades istället åt massa mys innan pengaplaceringssnubben dök upp vid lunchtid. Vi gick igenom mina egna placeringar samt Stellas. Jag tycker sånt där är så krångligt alltså men nu känns det som att jag i alla fall förstår vad vi sparar i, haha. Någon gång i framtiden ska jag sätta mig in i det här med fonder och aktier har jag tänkt (och förhoppningsvis göra riktiga klipp, det är ju drömmen).

Eftersom det var så här vackert i Långlet i dag så var jag vansinnigt sugen på att vara ute.



Som tur är var det mildare framåt eftermiddagen när Agneta och Emma dök upp med sina prinsar. Som den värsta barnvagnsmaffian tog vi en tur med vagnarna. Mycket bebissnack som fortsatte när vi kom hem och fikade. Så roligt att lära känna så goa tjejer (och bebisar). Jag har sagt att jag tycker att Linus och Oliver är söta ända till de kommer hem och ska hämta Stella med moppe, hehe.

Till middag blev det veckans frittata, eller ugnsomelett (eftersom det var någon som kommenterade att det minsann var omelett). Det blir ju frittata cirka en gång i veckan härhemma eftersom det är enkelt och vansinnigt gott. Dessutom går de ju att variera i det oändliga. I dag innehöll den rödlök, färska körsbärstomater, chévre och fräsk hackad rosmarin och timjan. Gott, as ususal!



Efter middagen drog jag och Stella till Orsa och hälsade på mormor och morfar som kommit hem från resan till Thailand och Hong Kong. De har varit där och rekat lite, eftersom vi planerar att resa dit nästa jul. Förhoppningsvis hela ligan; mormor och morfar, farmor och farfar, faster och Sven, morbror och Ida. Vilket gäng! Vilken resa! Vi har spanat in ett stort, lyxigt hus med pool så nu hoppas vi att de här planerna blir verklighet.
Stella fick en hel kasse med presenter från resan, både roliga leksaker och kläder, bland annat en råcool kammo-kjol. Roligaste leksaken var en gul figur som man kan rida runt på. Den är skrämmande lik en blå figur som jag och Linda red runt på under en fest en gång. Kan mycket väl bli så att den här leksaken kommer att användas på vuxenfester, det är nämligen precis min festhumor att hoppa runt på en sån.

Medan vi var i Orsa tog Stefan och farfar/svärfar de första tagen med källaren genom att isolera en vägg. De hann klart, som vanligt. De är ena hejare på att jobba på de där två.

Nu ska jag dyka ner i soffan och kramas med Stefan.

4 kommentarer:

Karin sa...

Härligt Sofia, du har kirrat min middagsplan - igen! Så imorrn blir det FRITTATA :) Hur kul låter det med ugnsomelett, liksom? ;)

Anonym sa...

Ja..som du förstår så blev jag inspererad förra gången och gjorde enl. mig en omelett..
Men igår måste jag isåfall ha gjort en fritata med roligt innehåll..
och det är så sant, när man säger fritata så blir det genast godare i sin hjärnverksamhet och känns som något mer festligt.
Mooona

Linda sa...

Ha ha.. den där blåa kommer jag ihåg=)

Hannah sa...

Kära darling, kan du inte göra oss en tjänst? Göra en kategori som heter recept och varje gång du bloggar med recpet så lägger du inlägget i den. Då blir det mycket enklare att använda din blogg som en kokbok. Ja, eller så gör vi som vi sagt - en riktig kokbok!!

Puss puss på dig och finaste