torsdag, februari 25, 2010

Bokrea!

I dag slog bokrean upp portarna och jag var givetvis där. Inte i arla morgonstund men på eftermiddagen. Det var givetvis kokböcker jag var ute efter. Min mor och jag har en smart idé. Vi köper böcker och turas om att ha dem. Eftersom mamma köpte samtliga Monika Ahlbergs böcker, som är en personlig favorit hos mig, så shoppade jag på mig böcker om fisk och skaldjur och glass. Det sistnämnda för att kunna göra roliga varianter i glassmaskinen. Jag läser mycket om mat för att få inspiration, även om jag nästintill aldrig lagar efter recept. Man får idéer helt enkelt som man sen tolkar till sin egen mat. Och favoriten är som skrivet Monica Ahlberg. Hon och jag gillar samma typ av ingredienser och har liknande matfilosofi. I like her.

I dag blev det inget mer avancerat än frittata härhemma, eftersom vi kom hem sent från stan. I dag hade jag i stekta champinjoner, rödlök, mozzarella, cocktailtomater och basilika. Gott och enkelt.

Under dagen har vi även hunnit med att fika med grannen Maria på förmiddagen samt en bebisdejt med Agneta, Linus, Emma och Oliver. Trevligt som alltid. På kvällen kom svärföräldrarna på besök.

Nu är det dags att ta tag i städning, tvätt och strykning inför helgen. Har verkligen ingen lust men det är så skönt att ha det gjort i morgon!

Inga kommentarer: