fredag, februari 12, 2010

Guldkant

I dag har det varit en dag med guldkant. Varför det blev det där lilla extra kan jag inte skriva om än, men det känns som om det kan bli något riktigt bra. Återigen har det visat sig att bra saker föder andra bra saker. Och det känns bra att man fortfarande är på g, även fast man är mammaledig. Kul! Som faaaan.

Började dagen med jobb till välgörenhetsgalan. Lyckades med bedriften att hamna i lokalblaskan på två bilder i dag. Inte illa. En bild på nyfödda-sidan (på tiden) och en angående stundande gala. Tyvärr var det en del fel i artikeln. Rätt irriterande men i morgon kommer det i DD och i helgen i bladet och där blir det rätt. Hade mamma/mormor på besök innan jag åkte iväg på pressträff. Stefan fick sluta tidigt i dag så vi tog en repa för diverse shopping innan vi landade här hemma för lite fredagsmys. Bästa svägerskan/faster kom hem från Götet i dag. Hon har även tackat ja till att bli Stellas gudmor och jag kan inte tänka mig någon bättre. När man väljer gudmor handlar det mycket om att välja en bra förebild, enligt mig. Therese är verkligen den bästa vuxna förebilden som Stella kan ha. Hon är bra på så många, många sätt. Smart, rolig, kunnig och dessutom med bra värderingar och åsikter. Och så klart en massa superlativ till. Vi är så glada att hon vill vara Stellisens gudmor. När hon kom med tåget kom hon och svärisarna hit och fikade. Stella var så trött att hon höll på att somna på stört men höll sig så klart vaken (som alltid) när det vankades uppmärksamhet... undra var hon fått det ifrån ;)




Jag svängde idag ihop marinerad fläskfilé som jag kokade i en god buljong med soja, vitlök, ingefära, kanel och svartpepparkorn. Serverade med jordnötssås och en asiatisk sallad i god dressing. Glömde dessvärre ta bild.

Trots att jag är ledig typ jämt så känns det lite extra kul när det blir helg, eftersom även pappan är hemma och ledig då. Känns också skönt att vi i helgen inte har några planer utan bara kan ta dagarna som de kommer. Har köpt en fin bit lammytterfilé dyrt så det jag för tillfället ser mest fram emot är att tillaga den i morgon. Mums för lamm. I övrigt hoppas jag på samma kanonväder som det varit de senaste dagarna så att det blir sköna promenader.

Nu ska jag hoppa ner i Hästens och läsa Klick! Ett återkommande fredagsnöje.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!!Vad fina ni va i tidningen!! =)
Ja gudmor och gudfar ska verkligen vara en bra förebild!! Skönt att ni hittat en bra person för "jobbet"! Vi valde samma gudföräldrar till Alicia som till Noah för att vi är så grymt nöjda med båda två! :)
Hoppas ni har en mysig helg!

Kram Lotta

Anonym sa...

Kan inte heller tänka mig någon mer passande än Therese, hon är grym. Härligt Sofia!
//Karolina K

Elin sa...

Hoppas ni har en mysig helg :) kram

Jessica sa...

Hej! Måste bara fråga dig en sak, du som också har en "sovbebis". =) Tyra har ju hela tiden sovit bra och har haft ca. 4-6 timmar till första amning på natten. När jag berättade det för våran BVC-sköterska (då var Tyra 3 veckor) sa hon att det var länge men att det gick bra. Skulle hon däremot sova längre än 6 timmar tyckte hon att jag skulle väcka henne för att ge henne mat. Nu är hon snart 6 veckor och sover ibland längre än 6 timmar. Tycker att det känns konstig om jag skulle väcka henne... Hur har du gjort?? Vet ju att Stella har haft långa sovpass men har du väckt henne emellan då? Haha, blev en lång fråga! Kram kram

Gudmodern sa...

Man tackar, man tackar för alla dessa vackra ord och superlativ! Och även ett tack till vänliga fröken Karolina K!
Eftersom det tyvärr inte finns bildbevis på middagen så ska jag passa på att säga att det var en fröjd för både öga och gom (brukar det väl heta?). Supergott!
Lilla familjens pappa sa också att han tack vare maten längtade efter att komma hem från jobbet varje dag. Tur att det numera finns en gudmor om pappan skulle glömma bort att det fanns en dotter, i all iver över den goda maten.. ;)
Tack för ord och mat!
Kram, Therese