måndag, september 22, 2008

Yellow

Mitt träd jag tittar på utanför skyltfönstret fem dagar i veckan året om har nu klätt sig i höstkläder. Det är gult och vackert. Känns som om hösten är här på riktigt nu. I dag är det en ljuvlig höstdag med sol och jag känner mig pigg som en lärka. Får återigen konstatera att jag har världens bästa jobb. För i morse när jag vaknade var jag inte sugen på jobbkläder utan mysisar. Då blev det mysisar istället för jobbkläder. MacBook, mysisar och lurvet i Hästens var ett alldeles utomordentligt sätt att börja denna vecka på. Hann skriva några texter innan lunch och åkte sen till kontoret.

Det var en helg av världsklass. Mitt nya favvopar Tobbe och Matilda bjöd på middag i lördags. Och vilken middag sen. Egenplockade trattisar i stuvning på gott bröd till föris. Oxfilé med en ljuvlig getostsås och nån slags fikonsås (getost och fikon är ju bara bästa kombon). Sist men inte minst varma hjortron och glass. Jag gillar genomtänka middag och det var verkligen det här hösttemat. Såå roligt att hänga med ett par där alla fyra har roligt med varandra.

Trots eftersläckare så var det inte läge för dag i horisontiellt läge i går. Heldag med Maya, tre år, stod på schemat. Först bar det av till Björnparken där vi fick vara kvar efter de stängt och mata Kamtjatkabjörnarna. Vi skulle ha nattat tigrarna också men då ville Maya heller åka rutchkana. Man är verkligen bra på att säga ifrån, haha. för det lite risiga paret passade Mayas favvisrestaurang Mc Donalds utmärkt. Det blev mitt längsta besök där någonsin. När vi äntligen kom därifrån blev det kundvagnsrace på Willys, till Mayas stora förtjusning. Jag och Stefan älskar verkligen att leka. Väl hemma hos sin mamma, pappa och lillasyster igen somnade nog Maya rätt gott. Och det gjorde vi också. En härlig dag!

Den här veckan vet jag inte riktigt hur jag ska få tiden att räcka till. I kväll vinmiddag med festkommittéligan. I morgon eller onsdag middag med mor, far samt Ludde och Ida som är hemma. Sen fyller Stefan år på torsdag och så ska jag hinna med att måla mera. Som om det inte vore nog så borde jag jobba dubbelt denna vecka eftersom jag ska göra ett tidningsprojekt vid sidan av jobbet. Herremingud. Bara att sätta igång.

Inga kommentarer: