tisdag, september 16, 2008

Värmande med thai

Äntligen har den där snälla Åke kopplat in vår värme och värmepump. Jag fryser ju vanligtvis men de senaste veckorna har varit outhärdliga. I dag har jag frusit så mycket att jag längtat efter att hoppa in i finbien där stjärtvärmen finns. Har utvecklat en teknik där jag sitter på ena handen och kör med den andra. Efter ett rep i Mångsbodarna i dag, där jag hängde i ett stenbrott, var jag så frusen att jag fick lov att laga nåt riktigt varmt när jag kom hem. Det blev hemmasnickrad thaigryta med lax. Mums. Jag är varm.

Innan denna dag rundas av ska jag åka och träffa en person som jag både privat och yrkesmässigt tycker att det ska bli inspirerande att träffa. Ofta har man världens bästa jobb. Väl hemma igen blir det inspelat Idol och den där nya serien med Eva Röse som börjar i dag. Jag tycker att Eva Röse är dösnygg. Och bra skådis. Så i kväll blir det Eva, Ramses och alla mina nya kiwi-lyktor från iittala. Kanske några godisnappar också. Har fått fruktansvärda cravings efter godisnappar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HMmmm... dramaqueen och sug efter nappar..!??? Hade det inte varit för all rosé hade man kunnat ana ugglor i mossen ;)
Kram
Sol Jenny

Sofia sa...

Hahaha. Riktigt så roligt är det inte - än. Vad jag vet i alla fall :)
Hur är det med dig?
Kram.