tisdag, september 09, 2008

Vackra saker

Men shit vad grått och kallt det är idag. Längtar mest efter att krypa ner någonstans och tända ljus. Det lär det inte bli på ett tag men man kan ju drömma. Den här dagen har gått alldeles för fort. Började med ett mycket trevligt rep hemma hos en fantastisk kvinna. Hennes hem är så vackert. Och det innehöll så mycket vackra saker, färger, tyger och tapeter att jag blev alldeles lycklig av att vara där. Mycket Designers Guild och den färgskalan. Plus att hon är konstnär så hon hade gjort om en massa gamla möbler till vackra skapelser. Det reportaget var bra för inspirationen.

Kreativiteten får dock vänta. För det är listjävlarnas tur att få sig en omgång med vitfärgen. Fy faaan. Stefan, Hasse och Benny ska gräva på gården inför projekt gårdsmakover på lördag. Jag skulle egentligen ha slitit mig svettig tillsammans med gräsklipparen men regnet satte stopp för det, vilket egentligen bara betyder att jag skjuter på det hela några dagar. Mer positivt är dock att svärfar ska börja sätta upp foderhelvetena som jag målat. Det finns så mycket man inte tänker på när man ska bygga om hus. Som att man borde ha snöskydd på taket för en massa pengar. Såå tråkigt att lägga pengar på sånt.

Riktigt surt är att vårt nya matbord och våra nya stolar inte är i samma vita nyans, trots att de hör ihop. Jag frågade detta vid inköp men fick svaret att de minsann visst var det. I går fick de på möbelföretaget ge sig. För det är fel färg. Perfektionist som jag är så är de inte okej. Tänker bara på hur jobbigt det är att köra tillbaka bordet. Gah. För att inte tala om hur jobbigt det blir att hitta ett nytt.

Nu ska jag åka och handla lök och vitlök. Väl hemma igen ska jag ta fram min dyrgrip grytan och svänga ihop en Chili con Carne till grabbarna.

Inga kommentarer: