fredag, september 26, 2008

Fäbodlyxmys

Jag känner mig helt salig idag. Anledningen är gårdagskvällen. What a evening. Kvart i fem hade jag meddelat att Stefan skulle vara klar för födelsedagsöverraskning. Svärfar kom och hämtade och Stefan fick på sig ögonbindel. Tyvärr så har han världens bästa lokalsinne så trots att Folke åkte kringelikrokvägar så hade Stefan full koll på var vi var hela tiden. Eftersom mitt hjärta lätt blir åksjuk fick han tillslut ta av sig ögonbindeln. Trots det blev han dock paff när bilen körde till Fryksås.

Liselott, världens bästa, tog emot och vi fick byta om till lyxig frotté. Stefan fick en timmes massage, välförtjänad efter allt slit med huset, och jag njöt av ett glas vitt, inredningstidningar, färsk frukt och utsikten. Alltså utsikten i Fryksås... oh my. Sen var det dags att bada i den ljuvliga varma poolen. Kändes så lyxig och mysigt att det bara var vi där.

Efter lite bad var det dags för mat. Liselott bjöd på trerätters i världsklass. Hon prickade verkligen in Stefans favvis, glass med varma hjortron. Efter maten blev det med bad och bastu. Man blev som nykär...

Vid halv tio kom snälla pappa och mamma och hämtade och körde hem till Långlet. Där väntade ett kelsjukt lurv och inspelat Idol. Vilken jävla torsdagskväll!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Va häääärligt det såg ut....en sån present vill jag också ha.. ;)

Sofia sa...

Ja det var en riktigt bra present tycker jag. och dessutom fick jag ju själv vara med och njuta :)

Anonym sa...

Rättare sagt...det var också en mycket lyckad och "smart" present.. :)

tjing