lördag, september 13, 2008

En dag med jord.. och fest

Klockan 07.05 kom en stor brummande maskin inkörande på vår gård. Nu har den rivit upp rötter, fula betongskivor och annat tjafs vi vill bli av med. Lagom till fröken Westman steg upp så är det dags att börja kratta ut jorden som ska läggas ut. Nu har har jag servat med frulle och ser ingen annan utväg än att dra på mig rosa gummistövlarna och hugga in. Det kommer att bli en dag med jord.

I går blev det fredagskväll med guldkant. Jag lyckades smita lite tidigae från jobbet och klippte, hör och häpna, gräsmattan. Gjorde godaste oxfilén och fick i mig yvå glas rött innan det var filmtajm. Kombon fredagskväll, film och rötjut är ingen hit. Strax innan elva sov både jag, Stefan och Ramses. Men det var skönt idag då man kunde vakna vid nio utvilad och glad.

Det är mycket spekulationer om festen i kväll. Det snackas om giftemål och om vilket band som ska spela. Hur de tän blir så blir det nog kul. Måste bara välja klänning. Tur att fina Ida kommer hit innan och tar en drink och är smakråd.

Nu hägrar jorden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för bilden... :)
Kram
Sol Jenny