tisdag, september 30, 2008

I love broccoli

Fan så ruggit och kallt det är idag. Tur att jag har laddat med mina fantastiska Craft-socks på fossingarna. Är fötterna varma är kroppen varm. Eftersom jag typ jämt fryser så är varma strumpor något jag investerar i.

Måndagar är ju veckans tråkigaste dag. Därför har jag kommit på att man borde göra den roligare. Igår inledde jag kvällen med skogspower walk med Karin. Hon hittar i Långletskogen, till skillnad från mig som inte direkt begåvats med ett lokalsinne. Med rosiga kinder kom jag hem och lagade ungsstekt hälleflundra. Till det fransk senapssås och pressad potatis. För att inte glömma färsk broccoli och färska sockerärtor. Jag är helt tokig i broccoli. Tänk vad kul att man kan vara så förtjust i något som är nyttigt. Helst ska det dock vara smör på, det är också en förutsättning för att han den där jag bor med ska äta. Som om det inte vore nog med mumsmums igår så kom svärmor med nybakad äppelkaka. Perfekt avrundning under Idol, där jag tyckte att lilla Alice var bäst.

I dag har jag praktikant-Caroline här. Brukar aldrig ta in prao men den här tjejen verkar duktig och framförallt självgående. Det gillas. Nu ska jag och Andreas ta med henne på lunch.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så himla hungrig när du skriver om mat..å råga på allt har du def. en jäv.. god smak..mmmm..
-Kan man beställa matlådor ;)

Sofia sa...

Mona: va roligt att jag kan sätta igång smaklökarna. Det är ju så roligt med mat. Kanske borde börja med matlådor? Hihi.