fredag, september 19, 2008

Snällaste

Nu så har jag och lurvet varit hos veterinären. Ramses får lätt utmärkelsen årets snällaste katt. För trots att de först klippte i såret, sen rakade i såret och sist petade under såret med en järnpinne så sa han inte ett knyst. Och sprattlade inte. Så klart fick han många lovord av den snälla veterinären. Nu ska Ramses ta de lugnt och få varmassage (hör på den) av matte, så att allt var försvinner. Stackarn hade en 1 cm lång ficka av var under såret. Mitt lilla hjärta.

Sjuklingen ska idag få tigerräkor, hans favvis. Och det är han värd. Eventuellt äter även jag och Stefan det. Men jag vill ha kött. Älskar fredagskvällar då man kommer hem, tar ett glas rött och hänger länge vid spisen. Gärna trerätters, det tror jag att det blir idag. Måste bara till Willys först. Love Willys. Bästa kött- och grönsaksavdelningen i stan. Och det är ju det man vill ha bra av. Blir också en sväng på stan och säkerligen får något fint följa med hem. Är riktigt shoppingsugen.

I kväll blir det rätt lugnt, skulle jag tro. I morgon har det där laget innebandycup och jag ska måla lister för glatta livet tillsammans med bra musik. På kvällen har Tobbe och Matilda bjudit in till middag. Sist vi fyra hade middag började vi vid sju på kvällen och avslutade det hela halv nio morgonen efter, då samtliga somnade i Hästens. Det kan med andra ord gå hur som helst i morgon och det ska bli väldigt kul, för det är ett skönt par det där. Som vi ungefär.

Nu - sista texten som inte riktigt blivit klar.

Inga kommentarer: