måndag, september 08, 2008

Helgen

Känner mig sjukt redo för nya vecka. Rivstartar i dag med mötesdag. Ska bland annat äta lunch med MIK:s tränare, trevligt. På onsdag är det träningsmatch tillika första derbyt för säsongen. Mora vs Leksand. Jag har kors i taket fixat biljetter (säsongskorten gäller inte under försäsong) och ska ta med mig prinsen och några till dit.

I fredags kväll kom en brandman för helgfirning. Det blev rätt sent innan han kom så jag och Stefan hann med att koppla in köket, städa i byggkaoset och dricka öl. När så Jonas kom väntade trerätters i nya matsalen. Åh så fint det var med tända ljus.

Lördag och runda på stan. Både jag och Stefan shoppade. Hemma igen tillkom fler grabbs som jag senare slängde in i bilen och åkte upp till Garberg med. Där väntade ett gäng sjukgymnastbrudar och sjukamp. Riktigt roligt. Kräftorna och alla goda tillbehör kom fram och det sjöngs och stojades. Vi tyckte dock att brudarna ville sova lite väl tidigt och tog därför en taxi från skogen hem till Långlet där Ida och Linda med sällskap dök upp på efterfest. Linda och Jonas sjöng Singstar hela natten. Ida somnade i Hästens. Grabbarna spelade poker och jag var överallt. Vid halv sex gick jag och la mig och Stefan fick underhålla gästerna själv. I går var det således en mysdag med extra allt i Långlet; pizza och snacks en masse. Såg två bra filmer och somnade för sent. Trots det är jag rätt pigg idag. Tack för det.

Inga kommentarer: