torsdag, september 25, 2008

Eldsvåda

Mordtrött. Kanske för att jag inte är van att gå upp vid halv sex. Men det måste man göra om man ska fira en hantverkare som fyller år och ska vara på jobbet klockan sju. Under stort hemlighetsmakeri förberedde jag det sista inför min älskling födelsedag i går. Shopping på stan som sen fick gömmas i de stora lådorna i nya köket. I morse tassade jag och Ramses upp och tände massor av ljus i köket. Smöret var slut och i brits på vanligt så tog jag sånt där foliesmör och skulle bre mackor av. Det var lite hårt så jag stoppade in det i mickron. Poff och sprak, lät det om micron. Smörpaketet brann och jag fick panik, men kunder ju inte skrika med risk för att väcka födelsedagsbarnet. Släckte branden i diskhon och gjorde därefter smarriga brie- och salamimackor och sen tågade jag och lurvet in till sång. Hjärtat fick en skjorta men mer kommer i kväll.

Igår kväll var för första gången båda barnen Westman med respektive hemma hos mamma och pappa på middag. Väldigt trevligt. Ida är verkligen en kanontjej, bra jobbat Ludde! Väl hemma i Långlet igen hade bästa svärfar satt upp alla lister. Vad skulle vi göra utan Folke Karlsson? Det blir sååå fint. I helgen flyttar vi nog in i köket på riktigt. Har redan handlat diverse attiraljer som kommer göra sig så bra i både kök och matrum.

I dag ska det skrivas och garanterat shoppas på lunchen. Fick låna hem en dress från Kompis igår men jag tror inte att den riktigt är min kopp te.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Arch..nu har jag varit in på din blogg lite då och då..mycket trevlig och lättläst och rolig (inte allt för mycket tjafs..förklaring mm..)

MEN..jag saknar BILDER ...
-det är ju det som gör att bloggandet får en extra kick...öh.. för läsarna iallafall :)

bloggen utan bilder är som Kärlek utan kyssar..tadidamdam dam...
-nu var jag allt lite lustig va?!..

tjing

Anonym sa...

Just ja...glömde att kommentera dagens händelse..

Strålande arbete med micron..synd att du inte fångade det på bild..vore kul att beskåda ;)

tjing