måndag, september 29, 2008

Helg i världsklass

Helgen var helgen då...

... det bjöds mycket trevlig middag med alla föräldrar hemma hos Lena och Folke.

... det blivande brudparet bestämde var de ska ha sin bröllopsfest.

... vi för första gången på mycket länge hade en hellördag på stan.

... Stefan förvandlades till en Acne-kille.

... vi besökte Orsa höstmarknad för första gången på många år för att konstatera att så mycket skit på så liten yta har vi aldrig sett.

... 15 kilo räkor, torsk och hälleflundra anlände till Långlet och med anledning av det blev det räkfrossa för alla tre (jag, Stefan och Ramses).

... vi för första gången inte var på fest en lördag sedan februari.

... jag äntligen fick sova ut.

... jag fick åka på mysreportage på söndagen och njuta av bakverksfrossa. Oh my.

... jag förmodligen hittade det jag letat efter hur länge som helst - ett svart vitrinskåp från 30-talet

... Per äntligen kom och visade vilken fenomenal kakelsättare han är. På lite drygt tre timmar fick vi gråsvarta stenar i hall/gästbadrum.

... jag återigen konstaterade att det har sin charm att bo på litet ställe. Kakelplattorna tog slut 19.00 på en söndagskväll och Mora Trä öppnade upp butiken så att vi fick fler.

... helgen avslutades med italienskt tema - pizza och rött vin





Inga kommentarer: