fredag, september 05, 2008

Helg, kräftis och Sthlmsbesök

I måndags, tisdags så tänkte jag ställa in allt vad helgfestligheter heter för en lång tid framöver. Men som tur är kommer man ju alltid på bättre tankar. I dag är det fredag och jag känner mig pigg och stark. Har aldrig legat så här bra till jobbmässigt sett. Klar i god tid och dessutom med buffert. Addera en jävla massa kreativitet och man har en perfekt arbetssituation.

I går träffade jag de som köp upp pappas business för första gången. Väldigt trevliga. Efter det for jag, Stefan, Caddyn och ett skrivbord modell ugly as hell till Orsa. Mamma bjöd på trerätters höstmeny. Efter det åkte vi i paltkoma av all äppelkaka till någon som Stefan sålt ugly as hell-skrivbordet till. Skönt att bli av med fanskapet.

Hemma igen var det Idol. Roligaste. Som vanligt. Passande nog började det spöregna och dessutom hade både Elle Interiör och La Redoute-katalogen kommit. Bye bye målning och hello höstmys med tidningar.

Fredagskänsla och jag ska få ut och åka bil. Jag älskar när reportagen ligger en timmes bilväg från redaktionen, vilket de ofta gör. Så i dag blir det bra skiva och bilåkning för fröken Westman. Ska träffa en artist som nog kan bli nåt, och kanske redan är för den delen.

I kväll kommer min absolut äldsta kompis Jonas från Stockholm. Vi ha bokstavligen umgåtts i blöjor eftersom hans mamma tog hand om mig när min mamma började jobba när jag var typ två månader. Jonas är två månader äldre än mig så vi har följt varandra genom hela livet. Mao är det alltid jävligt roligt att träffas. Jonas besök till ära ska vi koppa in nya köket och jag ska laga mat där för första gången i kväll. Oxfilé krävs för att fira en sån sak. Eller kanske en hummer av fiskbilen.

I morgon bär det av till skogs. Therese har samlat sina gamla sjukgymnast-kursare i Garberg, där Stefans släkt har stuga. Sjukgymnasterna är bruttor allihopa och det behövs således killar för att väga upp lite. Jag kommer med fyra; Stefan, Jonas, Jimmy och Hasse. Ters är en hejare på att fixa saker så det blir både lekar och massa god mat och kräftor.

Trevlig helg.

Inga kommentarer: