torsdag, september 11, 2008

Sofia sågar



Det var en väldigt festlig eftermiddag igår. Och det här var vad jag ägnade mig åt; sågning. Väldigt kul. Framförallt var killarna jag hängde med väldigt roliga. Och dessutom betydligt mycket bättre på att såga än vad jag är.

Väl hemma från skogsäventyret var det dags för en liten lillördag, som för övrigt kanske är det bonnigaste uttrycket. I alla fall så bestämdes det att jag, Stefan och Hasse skulle äta ute innan hockeyn. Vi valde fler ställe, kan man konstatera. It was nooooo good. Jag tog en röding på planka. Firren var smaklös och vattnig. Potatismoset gjort på pulver. Romsåsen, som var den största behållningen, hade runnit av plankan ner på tallriken under. Tröstade mig med vin.

Hockeyn va en katastrof. Mora torskade med 4-2 mot Leksand. Till lycka för vissa i och för sig, men definitivt inte för mig. Dränkte mina förlustsorger med inspelat Idol där en brutta fick armhåren att resa sig. Riktigt bra.

I dag måste jag spruta ur mig text.

Inga kommentarer: