tisdag, september 29, 2009

Snackpåse

Jag gillar verkligen livet som housewife! Det känns helt overkligt att jag är ledig. I dag kunde jag ägna en bok massa timmar och så har jag fortsatt att fixa med bebissakerna. Det känns som man håller på med dockgrejer, haha.

Nu på kvällen har vi haft besök av en försäkringssnubbe som skulle gå igenom alla våra försäkringar med oss... vad vi har och om vi bör skaffa fler. Farbrorn som kom var den värsta sncakpåse jag träffat. Han snackade oavbrutet i två timmar och Stefan och jag kunde inte titta på varandra, då hade det blivit skrattattack. Det han sa på två timmar hade kunnat sammanfattas på tio minuter. Men, vi känner oss i alla fall mer hemma i försäkringsdjungeln. Nu ska jag ta tag i investeringsbiten.

Ytterligare en positiv sak med att vara hemma är att det finns mer tid till matlagning. I dag var jag innovativ med det som fanns att tillgå.


Jag brynde på kycklingfiléer och la i en form. Så rörde jag ihop en gegga av färsk timjan, krossad vitlök, citronskal och saft, honung och vitt vin som jag slog över kycklingen. Det fick gå på ganska låg temperatur i ugnen så att kycklingen blev riktigt mör. Till det gjorde jag en sås med liknande gegga som den på kycklingen och tillsatte matlagningsgrädde på det och mixade av. Det hela serverades med pressad potatis. Sjukt gott.

Förutom god mat så är jag även förtjust i färska blommor. Det är vardagslyx! Nu har vi mycket vardagslyx eftersom Stefan fyllt år och jag slutat på jobbet för ett tag. De här liljorna är underbara, både utseende- och doftmässigt.



Nu ska vi krypa ner i sängen och se film; "Dumpad". En romcom. Lättsamt så här på kvällskvisten.

1 kommentar:

Hannah sa...

Jaså, ni kan köpa färska blommor i Mora. Lyx. Det kan vi inte i Älvdalen.
Mumma mat, men kläm ur dig pyret nurå :)