torsdag, oktober 01, 2009

Vad hände med sovis?

Jag var så trött i går och kände mig som en trotsig och grinig treåring. Med anledning av det hade jag hoppats på en riktig sovis i dag. Vad händer? Jag vaknar sju. Och kan inte somna om. Bara att gå upp då.
I går påbörjades slutförandet att sovrummet. Vi ska bygga en sänggavel och jag var och shoppade tyg och stoppning. Stefan fick lotten att köpa stommen, det vill säga en skiva. Egentligen skulle vi ha monterat det hela i går men det kom lite saker emellan som vi prioriterade. Det har hänt något fruktansvärt. Stefans kusin är försvunnen sedan i måndags och alla är så klart helt förstörda. I går samlades vi hemma hos Stefans faster, mamma till den förvunna. Usch, det är helt overkligt och jag hoppas att frågor får svar väldig snart.

I dag ska jag till min barnmorska. Det är väldigt spännande nu eftersom vi ju inte vet om det är sista gången. Jag mår lika bra som vanligt men det känns som att magen växt till sig rejält under måndag och tisdag, något som även min mor reagerade på i går. Ska bli spännande att se måttet. Och lyssna på hjärtat så klart, som alltid ligger runt 130-140. Det vill säga mitt i (så det inte går att få en fingervisning om vad det är för kön).

Funderar även på att fortsätta öva på mitt kommande liv som lattemorsa i dag. I går övade jag med Tin och Svea. Helt sjukt att jag har minst ett år med sånt framför mig. Underbart.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Nej men fy så otäckt! Får gåshud över hela kroppen.
Hoppas verkligen att kusinen kommer hem välbehållen snart!

Nina sa...

Hade samma problem med tidiga morgnar och uppvak under natten. Kroppen ställer nog in sig på det lilla liv man ska ha dygnet runt jour till.

Åh det är så mysigt att gå hemma och babypyssla. Njut, njut, njut i massor av den tiden (året) du går hemma för det går så fort.

Hoppas det är sista gången hos bm för din del.
Du måste höra av dig sen när ert lilla liv har anlänt.

Lycka till!

Hoppas det också löser sig med släkten. Hemskt.