måndag, oktober 26, 2009

Blandade bilder från Stellas första dygn

På BB






Äntligen hemma!

Mys med mamma



Fyra dagar gammal kan Stella hålla nappflaskan själv (joo, hon får bröstmjölk).



Premiärtur med Bugaboon i Långlet i fredags




I fasters knä



I dag har vi varit på Mora BB och kollat in lillfrökens hörsel på vänsterörat. Hon hade fortfarande fostervatten i örat när hörseln skulle testas i torsdags men i dag fick de finfina signaler. Stella storhandlade även för första gången i dag och uträttade ärenden. Vi var borta i tre timmar och hon sov exakt hela tiden. När jag ställde ner babysittern i hallen slog hon upp sina blå. Nu myser vi på det fantastiska fäll hon fick av sin mormor och morfar när hon kom hem från BB. Den är vit, gigantiskt och lokalproducerad. En riktig lyxfäll för allt mys.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar liten dotter ni fått! Hon är bedårande! Grattis!

Emelie Björck sa...

Men så mysigt,och ett så fint namn på fin tjej.
Är det förresten tänder man ser på en bild? :)

Alex sa...

Men åh vilka underbara bilder!! Och vilken hot mama som är ute och rullar med vagnen! Du är skitfin Fia. Det är så roligt att titta in här. Kram!

Hannah sa...

Finaste mamman, finaste pappan, finaste tjejen - finaste familjen. Det är ju underbart. När min förkylning är över kommer jag och snusar på underverket.

Sofia sa...

Tack snälla ni :)
Emelie: Såg också att det såg ut som två små gaddar men än så länge är lilltjejen utan tänder.
Hannah: Ja du måste komma snart! :)

la ragazza svedese sa...

Grattis Sofia! Hon är tvärsöt, och du ser helt fantastisk ut! Miljoner kramar från Rom! / Mitris

Nina sa...

Ser ut som ett par väldigt stolta föräldrar. Jättesöt tös med mycket hår...och namnet vet du att jag gillar ;)

Hoppas ni har tid under julen så vi får träffa ert lilla underverk.

Kram

MondayGirl sa...

Hon är verkligen jättefin! =)

Emma H sa...

Mysmysmys! En sovande bebis ihopkurad vid halsen är kärlek.

Rebecca sa...

Gud vad fin hon är! Men det är väl inget att förvånas över ;) By the way så kommer jag upp till Mora nu till helgen. Ska festa med Jeanette och Andreas. Kram!

Jessica sa...

Vad fin hon är!!

När jag är in här och läser blir jag att längta ännu mer (om det nu är möjligt) efter våran egen mini... Blev även alldeles tårögd av lycka när jag läste det första inlägget efter att eran Stella kommit...

Skönt att allt verkar så bra med er alla!! =)

Kram kram

Anonym sa...

Grattis vilken fin liten tjej ni fått:)Stora kramen / Krisin o Tommy