söndag, oktober 11, 2009

BF - när tror ni?

I dag är den magiska dagen. Men den är precis som alla andra dagar. Försöker känna efter extra mycket men nej... inga känningar. Jag hade nästan mer känningar i början av veckan. Åhhhh.

Nu till det roligaste jag vet just nu: Gissningar! Eftersom jag tycker att det är väldigt mycket fusk att i förväg ta reda på barnets kön så har vi så klart inte gjort det. Funderade mer förut på om det är en pojke eller flicka vilket nu känns sekundärt. Nu funderar jag på vad det är för liten människa som bor där inne. Och framförallt så funderar jag ju på när denna lilla människa behagar dyka upp.

Så, vad tror ni. Är det en pojke eller en flicka och när tror ni att han eller hon kommer till oss?

Lite mer hjälp i gissandet:
Illamående i början: En del men inte överdrivet
Hjärtljud: Mellan 128 och 140
Hormonrand: Nej
Humör: För jävligt (mycket skrik och grin)
Magen: Väldigt stor, hög och låg, syns bakifrån
Sugen på: Inget speciellt, det vill säga inga cravings alls




Blir det en tjej så blir det en Stella, om det nu inte skulle kännas helt fel för då blir det en Carla.
Blir det en pojke så får vi beslutsångest. Har varit inne på Ville (efter Stefans farfar) en längre tid men vi känner att det kanske är lite för lite tryck i det namnet. I våra fortsätta namndiskussioner har namn som Charlie, Manne, Love och Elton dykt upp. Vad tycker ni?

23 kommentarer:

Lotta sa...

Hej!
Jo det går bra med Alicia fast hon har nån period med magont just nu tror jag...lite missnöjd sådär men annars går det bra! :) Jag gick över 3 dagar enligt första ul som va den 17:e september...andra ul visade 15:e.
Jag gissar på att du får en flicka! :) Jätte fin mage har du!
Charlie & Elton gillar jag...men visst är det svårt med pojknamn? Flicknamnen är fina båda två med! Spännande å se vem som tittar ut!! :) kram

Mooona sa...

Bildgissning: en tjej !!

bägge flicknamnen är kanonfina..
Pojnamnen var lite svårare att direkt gilla alla..man refererar ju oftast till något..
clownen Manne (mesig töntig clown), Love - är det ett killnamn?
Elton är lite si å så med
Charlie var kanonfint,

Ja..fy..när datumet väl är satt och det går över tiden så är nog känslan väldigt dryg ..
Jag refererar iallafall till när min dotter föddes 2 veckor för tidigt..kanonbra faktiskt!! -slapp alltså väntebiten
..däremot när min son föddes så kom han 1 vecka för tidigt..men i mitt huvud var jag mentalt förberedd på 2 veckor för tidigt så den veckans väntan för väldigt jobbig och dryg..men allt detta glömmer man när den lille väl kommer till världen!

Må så gott

tjing

Tin sa...

Det blir en grabb, Han kommer på tisdag och han vill nog heta Elton!

Linda sa...

Blir på tisdag=)Elton heter min brors treåring, kanonfint. Så kör på det.

Kram

Anonym sa...

Spännande läsning här,kul också att du delar med dig om din vardag. Tror det blir en liten tjej på onsdag. Mycket fina namn ni känner garanterat vilket som känns rätt när ni väl får träffa h*n. Men Carla är ju jätte fint.

Lycka till!

Karin W sa...

Hon kommer nog på fredag gissar jag.Å blir det en kille så tycker jag han ska heta Elton.
En kompis till mig hennes bebis heter det,ett jättefint namn.
Ella å Elton-passar ju kanon:)!
Kram från oss i Nacka-
Håll ut snart är ni i MÅL!

Anonym sa...

Kille absolut!!!

ulrika sa...

Hej!
Jag tror det blir en kille och kanske att han kommer ut om 3 dagar :) Lycka till!

Alex sa...

Jag är bombsäker på att det är en flicka. Har trott det från dag ett och jag blir bara mer och mer säker. :D
Vad gäller namn så; Helt klart Carla om det är en tjej. Även om jag gillar Stella också, så pass att det en gång var ett av mina potentiella namn i framtiden men i dag är det Stellor överallt. Så Carla. Mycket vackert och eget!
Kille, oj så många fina namn ni har på G där också. Men jag gillar Manne mest.
Svårast blir det så klart att gissa på datum.. en halvdan gissning är en vecka, kanske 1,5 vecka, från nu. Jag tror HON vill stanna i mammas fina mage ett tag till. Puss puss snygging!

Jessica sa...

Jag klarar inte ens av att gissa/ana vad jag själv ska få för liten en och tyvärr har jag inte ens en gissning på din heller! =) Jag har hela tiden trott att du skulle få tidigare men så blev det ju inte. Men tror hur som helst att det blir väääldigt snart! =)

Jag drömde i natt om att föda barn, det tog en jädra tid!! Haha!!

Sv: Det känns helt omöjligt att bestämma om jag ska vaccinera mig eller inte. Men just nu lutar det åt inte. Får se om jag ångrar mig... =/

Kram kram!!

Malin sa...

Jag tror det bli en lite tjej och Linus tror det blir en kille men vi är båda övertygade om att h*n kommer på onsdag. Linus tror även att det blir runt niotiden på morgonen så Stefan kan åka hem på fikarasten! =)
Vi vänta med spänning!
Puss & Kram från fam. Z

Emma H sa...

Vad kul att få höra lite namnfunderingar! Jag tror nästan namn är ett av mina stora intressen, hihi. Stella är jättefint! Men Carla var också gulligt, och det har jag inte hört någon som heter tidigare. Av pojknamnen gillar jag Charlie bäst. Fast vad ni än väljer så kommer det passa det barn ni får, så är det alltid. Jag skulle kunna ge hundra namnförslag, men tror ni löser det bäst själva, hehe.

Vad vi tänkte på när vi bestämde namn var att det skulle fungera på svenska, holländska och engelska. Och det skulle inte vara jättevanligt utan lite unikt men ändå ett riktigt namn som alla känner igen.

Sedan gissar jag att det är en liten pojke och att förlossningen startar natten till tisdag.

kram

Therese sa...

Hej!! Här på Klapparheden tror vi att det kommer att komma en liten Ville den 19:e oktober. Önskar att ni får en fantastisk upplevelse när det väl är dags. All lycka från Fam Grudin

Lisa sa...

Jag tror absolut på en flicka, även om jag känner igen mig själv och min grav med Oscar väldigt mycket i dig och magen så får jag ändå känslan av en tjej! Och hon kommer på typ tisdag :) kram!

Anonym sa...

Hallå!
Trodde att Stella redan hade kommit ;-) har inte tittat in hos dig på länge... Så var beredd för hon kommer trycka på redan imorn MÅNDAG kväll. Inte för att hon har speciellt bråttom, trivs ganska skapligt i din mage ;-)

Lycka till!
Kram Sofia N

Nina sa...

Ni får en flicka som ska heta Stella, eftersom jag nu efter år med det namnet äntligen hittat en ersättare BETTY ;)
Pojke var vilket som fint, bara ni inte tar LOA för det är "paxat".

Sen hoppas jag du slipper gå över lika länge som mig utan att det livet behagar titta ut i början på veckan.

Tänk, nu är ni där. Vilket dag som helst nu har du ditt lilla liv i famnen. Det är så häftigt!

Kramar

Marja sa...

Tippar på en liten Carla...jättegulligt namn!

Anonym sa...

Hoppas på Carla eftersom det just nu kryllar av "Ville". Alla William kallas så!
Själv gick jag 8 och 11 dagar över, som kändes som 8 och 11 år.
Men det var det värt!
Bettan

Anonym sa...

jag tror det blir en flicka,jag hade precis en sån mage som du har :) åh jag fick en flicka... lycka till,kram...

Elin sa...

Spännande att det är så nära nu! :) Kraaaam

Hannah sa...

Elton helt klart!

Jankan sa...

Lite sent gissat kanske men roligt om Manne hade kommit i måndags, på Manfreds namnsdag! Jag tror att det blir en Carla som kommer på lördag!

Charlie sa...

Blir det en kille/tjej så måste jag ju absolut rösta på CHARLIE! :)