onsdag, oktober 28, 2009

Härliga dagar

Livet med nyfödd är härligt. Vi bara njuter. Stella är fortfarande en liten ängel även om jag nog ätit lite starkt i går så att hon fick lite ont i magen. Det visade hon dock inte genom gallskrik utan genom lite gnäll. Hon är till och med världens sötaste när hon gnäller. Tänk att vi fick den finaste tjejen i hela världen!

I dag har varit en besöksdag. Först kom fina grannen Maria med underbara kläder till lillan. Kappahl (som jag verkligen typ aldrig ens skulle gå in på annars) har en vintage-serie och när Stella blir lite större kommer hon att bli dösöt i en blus och ett par jeansleggings från den kollektionen.
Vid lunchtid stormade finaste kollegorna Åsa, Svempa, Sune och Andreas in med blommor och presenter. Stella osv i vanlig ordning, något hon fortsatte med när Malin och Linus kom. Av dem fick hon en underbar naturvit mysoverall från Polarn & Pyret samt en Marimekko-nappflaska. Underbart! Även mamma fick en present, en underbar sjal. Efter paketöppning och skratt vaknade faktiskt lilltjejen.

Vi har fått så fina saker att det inte är klokt, både i dag och tidigare. Tack alla rara!

Vi har även njutit av finvädret och jag fick ta en riktig promenad för första gången på mycket länge. Skönt att inte känna sig så tung!



Mitt hjärta och jag.



Jag trodde att man inte skulle hinna något alls med nykläckt bebis i huset men eftersom hon är så snäll och sover så mycket så hinner vi både det ena och det andra. Till exempel att leka i köket (jag) och sätta upp hyllor i dressingroomet (Stefan). I går blev det laxburgare med limedressing. Väldans gott.



Bra saker finns ofta på nära håll, har jag märkt. Jag efterlyste en vagga på Fejjan innan hjärtats ankomst och grannen Patricia hade en som vi fick köpa. Perfekt att ha här nere i vardagsrummet. Den stora ofantligt mjuka kaninen fick hon av mina kollegor.



Nu ska mamman och pappan försöka se en film. Jag har fortfarande väldigt svårt att koncentrera mig. Har liksom huvudet fullt av Stella. Var och handlade själv för ett par timmar sedan... det var skumt. Jag kände mig halv. Stella gör mig hel.

4 kommentarer:

kattis sa...

Blir varm av att läsa din blogg, vilken fin familj du/ni har fått...

Tin sa...

Haha. När jag gick på ica utan Svea stod jag och vaggade kundvagnen som att det vore min bebis som låg där i. Hjärnan är bara full av bebis den här tiden och det är ljuuuvligt!

Anonym sa...

Varför skulle du verkligen inte handla på Kappahl? Jag tycker de har jätte fina barnkläder och handlar ofta där.

Lycka till med Stella...

Karin - AlicesMamma sa...

Gud mad mysigt, trots att det inte ens gått tio månader sen vi var i den lilla bubblan känns det som en evighet sen... Mys mys mys :)

Minns min första promenad efter förlossningen :) Den var ca 250 m och dagen efter hade jag TRÄNINGSVÄRK i låren! Känn på den du... Det var helt absurt :)

Det är verkligen en superfin tjej ni fått, ska bli kul att få hänga med i Stellas uppväxt!