lördag, oktober 03, 2009

Nackspärr

Fy fan för att ha nackspärr, vilket jag haft sedan jag vaknade klockan sex i morse. Kändes för övrigt sådär att vakna klockan sex en lördagsmorgon och inte kunna somna om. Låg och dagdrömde några timmar med Ramses i famnen innan jag faktiskt slumrade till. Vaknade av att det molnade på bra i nedre delen av magen. Fick den där känslan av skräckblandad förtjusning. Nu har dock tyvärr molnandet lagt sig. Kom tillbaka! Det är för övrigt helt sjukt att gå runt och längta efter att få ont.

I går svängde jag ihop det här; en mustig blåmusselsoppa med grädde, vitt vin, lite hummerfond, rotselleri, schalottenlök, vitlök, chili, sockerärtor och - så klart - ett nät färska blåmusslor inhandlade vid fiskbilen. Toppade gjorde jag med smörstekta champinjoner och persilja. Gott!



Såg mycket fram emot Idol-kvalet. I torsdags skämdes jag så där mycket som man gör när man vill hoppa bakom soffan och gömma sig. De var när Camilla trodde att det var hon som gått vidare, och hoppade på Jihde, när det i själva verket var Karolina som gjort det. Under gårdagens program var den största frågan hur i helvete juryn tänkte när de gav henne en ny chans? Hon är vidrig. Hysterisk liksom. Känns riktigt surt att Jon fick lämna tävlingen till fördel för en sån som hon. Skäms, alla som röstade på Camilla.

I dag blir det nog en rätt lugn dag i Långlet. Jag har en hink äpplen som jag nog ska förvandla till mos och kaka. En god bit äppelkaka är to die for.

Inga kommentarer: