torsdag, oktober 01, 2009

Den jobbar på

Magen har känts så stor de senaste dagarna, som jag skrev i det tidigare inlägget. Nu vet jag varför. Det är ju för att livmodern jobbar så att det knakar, berättade barnmorskan i dag. "Oj", sa hon när hon skulle mäta magen, "det där var en rejäl sammandragning". Nu är det ju emellertid så att det kan dröja ett par veckor ändå... men lite mer spännande blev det allt. Bästa av allt är att det inte gör ett dugg ont fast den jobbar så. Det bådar gott... hoppas vi. I övrigt var jag och bebisen i samma goda kondition som vanligt och magen hade växt 1 cm på en och en halv vecka. Nu ska vi dit på tisdag igen. Förutsatt att inget hänt, det vill säga.

I dag är jag en slöhög. Har nyss njutit i fulla drag av att vara hemma. För när annars har man tid att ligga i sängen en hel eftermiddag. Först sov jag en och en halv timme och sen kunde jag njuta av en sprillans ny "Allt om mat" som damp ner i brevlådan i dag. Nu blir det sushi, vilket känns som lagom mat efter den paltkoma jag fick av min och Matildas lunch på Parken. Lasagne följt av pannkisar till efterrätt. Jojo, man ska ju kolhydratsladda inför förlossningen heter det.

3 kommentarer:

Sofia N sa...

Hej Sofia!

Beklagar verkligen sorgen över Stefans kusin...
Många och varma kramar till er båda.

Tänker på er!

Sofia

Anonym sa...

Tänker på er,läste i tidningen.
Kramar

Sofia sa...

Tack!