måndag, oktober 05, 2009

Lurmagen

I natt vaknade jag av ont i magen. Hann tänka och hoppas hur mycket som helst men somnade om och vaknade utan magont. Sen åt jag frukost och så kom det smygande... för att minuterna senare avta. Sicken lurmage! Är dock lite ur gängorna i dag... dålig aptit, lite hängig och så. Men glad och taggad. Det är huvudsaken.

Har nyss bjussat Stefan på mat. Gjorde en klassisk kylskåpsrensning och det blev en rofrukts- och köttfärssoppa toppad med vitlöksyoghurt och nybakat bröd. Det var förvånadsvärt gott. Allra godast just nu är dock det rosa ljuvliga äppelmos jag gjorde i går. Jag vill äta det hela tiden. I går genomförde jag även en omorganisering av köket så nu känner jag mig helt klar för bebisankomst.

Nu ska Stefan få dra runt mig i byn. Måste få luft. Promenaderna är korta, men naggande goda.

Inga kommentarer: