måndag, oktober 12, 2009

Äppelmuffins

Jag var ute på en av mina matrundor på Internet. Bara på skoj, jag hade inte tänkt laga något, men när jag såg det här receptet så kunde jag inte hålla bakfingrarna i styr.



Grymt goda blev de! Bästa var nog att man smörstekte äppelbitarna med smör, råsocker och kanel samt crunchet som man strösslade över muffinsen med. Tips - gör dem.
Har fått värsta dillen på äpplen, kanske för att jag fått två stora hinkar av svärföräldrarna. Det har blivit många olika sorters kakor och även ett ljuvligt rosa mos. I morgon ska jag nog göra saft, samt mer mos.

I dag tog jag till promenadtaktiken för att kanske locka ut bebisen. När jag kom hem hände det faktiskt något och jag tror att det var den berömda slemproppen (äckligaste namnet). Antingen var det den eller något annat seg i rätt riktning. Magen har sedan dess varit så hård att det gjort ont. Men inga värkar än. De lär nog stanna så. Vore bra om det kunde vänta till i morgon lunch eftersom jag ska klippa mig i morgon. Har bestämt mig för att prova en ny frisör och Maria som ska klippa mig i morgon har jag hört mycket gott om. Toppen också att hon hade tid med rätt kort varsel. Kom på häromdagen att jag kanske borde klippa mig och göra lite slingor... det lär ju dröja ett tag innan jag kan avvara ett par timmar i en frisörstol.

Nu ska jag störa mig lite på någon av hyra film-sidorna. Varför finns det ingen lättnavigerad sådan sida? Vi har flera hyrfunktioner i ett av våra tv-abonemang men det går ju fan inte att hitta de nya filmerna. Sist låg Gone in 60 seconds med som nyhet. Eh.

7 kommentarer:

Tin sa...

Den kommer imorgon!!!
Det bara är så :)

Anonym sa...

Hihihi NU kommer bebisen! De brukar komma när man har nåt annat planerat =) Jag var på väg på trevliga Wallmans salonger när min nr två bestämmde sig för att komma ut. Gav biljetten till barnmorskan. LYCKA TILL NU!!!!!
Reb( Tidigare långlet bo)

Emma H sa...

Smyger in här varje dag när jag kommer till jobbet, men ingen bebbe än. Nu börjar JAG bli otålig, haha. =) Mums, måste nog baka de där muffinsarna. Såg godare ut än äppelmuffinsarna som jag gjorde häromdagen (som iofs var goda men inte så speciella).

Anonym sa...

Jag har två barn och när slemproppen har kommit så har det alltid kommit igång så jag tippar på att en liten kille kommer att titta fram inatt eller imorgon.... lycka till... nu blir aldrig ditt liv som det har varit.... det blir bättre :)

kram

Anonym sa...

Vad spännande! Gissar som de andra på att bebis kommer imorgon! LYCKA TILL nu!

Anonym sa...

Vad spännande! Gissar som de andra på att bebis kommer imorgon! LYCKA TILL nu!

Mooona sa...

Japp...inatt.. 02,46 ghaaa..