fredag, september 11, 2009

En hederlig planka

I dag har det varit en lång dag. Jag var uppe i ottan och det gillar inte kroppen eftersom både den och bebisen har en lite annan dygnsrytm. Det är för jävligt för mig att gå upp innan sex. Jag tror att jag ska dö. Typ. Nåja, piggnade till och åkte till Borlänge. Där väntade ett helt ok möte, det sista för mig på mycket länge. Vi åt tårta, jag surrade med alla fina kollegor på Blge-kontoret och så åkte jag mot white trash-Kupolen. Egentligen gillar jag inte Kupolen, men jag åker ändå dit varje gång jag är i Blge. Skumt. Shoppade loss på Babyproffsen. Blev bland annat en till uppsättning sängkläder till lilla sängen. Fan va dyrt det är. 399 spänn för ett påslakan och örngott. Var hittar man billigare? Ni som kan, hjälp! Ikea är inte ett alternativ eftersom de har andra mått på sina grejer. Bebisen fick även två pyjamaser och tre par strumpor. Åh va roligt det är att bebisshoppa. Jag kommer ju gå bananas när lilla hjärtat är ute och jag vet vad det är.
Bilresan hem var det värsta jag varit med om. Ögonen sved och jag var så trött som jag aldrig varit. Annars brukar jag aldrig vara trött när jag kör bil, hur lite jag än sovit, men det här liknar inget. Fick försöka prata i telefon hela resan. Och gissa om jag blev glad när Stefan bad mig gå in på Clas Ohlson i Insjön? Det var bara av kärlek jag stannade när jag bara ville hem.

Väl hemma igen gick jag rakt in och stupade i säng för en liten powernap. Stefan hade, för första gången på mycket länge, tagit på sig att laga fredagsmiddag. Det blev hans paradrätt plankstek. Eller nu kallar vi det barngörarrätten. Sist vi åt det var på min födelsedag i januari... och enligt våra beräkningar var det då lilla bebben blev till. Hehe.
Han tog sitt uppdrag på allvar, fredagskocken.





Det var riktigt gott. Han hade dessutom ansträngt sig och varit på systemet och köpt alkoholfritt rödvin. Finaste, finaste Stefan.



Sedan middagen har vi mest gjort sånt här...


... och sett Idol och det där konstiga kändisdjungeln. Nu blir det film eller läsning, vi har inte konfererat om det ännu. Det känns så underbart skönt att det här är en helg utan planer. I morgon kan vi vakna och ta dagen som den kommer.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Vad roligt att du läser!! :) Guud vad gott det där såg ut då! Plankstek får det lov att ätas här med snart!! :) Ja visst är det kul med bebis shopping? Det finns ju så mycket fint! Hoppas ni får en fortsatt mysig helg! Kram / Lotta

Hannah sa...

Jag vet också att Ikea inte hade rätt mått, men jag sydde (eller nej, mamma sydde) några påslakan själv. Köp ett skönt tyg du gillar, dra till Orsa och lämna in det hos Åsa. Det är mitt tips!

Puss puss

Anonym sa...

Åhh vill komma upp snart, provas att ringa i helgen, kom hem så sent i förrgår haha åpuss finaste// Åsa

Elin sa...

ja sånna helger behöver man ha ibland =) kram

Emelie sa...

Jag hade också "fel" mått på täcket till det första barnet.
Nu när vi fick nr. 2 så insåg jag att nr.1 hade sovit med ett sk. vagnstäcke, så vi bytte raskt och oj vad mycket roligare det blev att shoppa sängkläder till den lille.
Gripsholm är en favorit, de har en outlet-butik i Insjön, där de säljer sängkläder som skulle matcha en Hästens utan problem för strax över 200 kronor.
Kanske du ska byta täcke(det blir nog billigare än om du ska lägga en förmögenhet på varje set...)?