tisdag, september 22, 2009

Insikt

Jag tittar på mitt stora skrivbord på jobbet, på alla säkert hundratals kollegieblock, på pappershögarna, på pärmarna och allt annat jox som jag har. Jag inser att jag i morgon ska städa ur det här. Slänga, spara, inte veta vad jag ska göra med. Det kommer att bli jobbigt men skönt efteråt. Måste ju lämna över en clean arbetsplats till Jeanette. Det pirrar i magen... tre dagar a fyra timmar kvar.

Stefan fyller år på fredag. Jag inser att jag inte hittat den där perfekta presenten. Förra året hyrde jag Smidgården fäbodrelax och vi hade mysigare än mysigast. Hur ska jag bräcka det? Tror att det blir mer sak än upplevelse i år. Tips? Bästa bästa vore ju så klart att fixa en son eller dotter på hans födelsedag. Ska ta mig en Pekingsoppa på torsdag. Andra sätta-igång-förlossningen-tips mottages tacksamt.

6 kommentarer:

Karin sa...

Ja du... om man kunde styra det där med att "komma igång" hade jag aldrig gått 10 dagar över tiden kan jag lova! :) Men något som vi gjorde INTENSIVT (ha ha) dagarna innan det faktiskt kom igång var att "färdknäppa"... Sista gången så sent som samma eftermiddag vi åkte in faktiskt! Men vad vet jag... De små liven väljer sina födelsedagar själv tror jag...

Håller dock tummarna för dig att det kommer igång snart, det vore ju en dröm om du slapp tröttna på magen! Å andra sidan tror jag att den där känslan av att vara trött på graviditeten är ett slags mental förberedelse på att bebisen ska ut och man ser fram emot förlossningen och därmed är redo för smärtan. Min högst privata teori alltså...

Lycka till nu iaf!!!

Anonym sa...

Även vi körde med "färdknäppning"och våra barn är födda 12 respektive 10 dagar innan beräknat datum :)

I övrigt tog jag promenader och bakade bullar.

Lycka till!

Madde sa...

Vet en grej som funkar, alla som provat har fött inom 1 dygn. Det är en slags häxbrygd och den smakar SKIT bokstavligt talat. Provade den själv men lyckades inte dricka upp allt mådde illa efter halva. MEN värkar fick jag, dock så stannade förlossningen av då så fick vänta 2 veckor efter de. MEN hade jag slukat hela hade jag garanterat fött. Alla jag gett det till ha fött inom ett dygn som sagt. Kanske värt att prova ;-) . MEN den är inte för kräsna och jag var för kräsen.

Madde sa...

Här har du receptet:

”Recept på en dryck som sägs kunna hjälpa förlossningen att komma igång.
Receptet kommer från en barnmorska!
1.5 liter vatten
2 pressade citroner
2-4 matskedar honung eller lönnsirap
2 matskedar färskriven ingefära
2 teskedar cayennepeppar

Blanda detta väl och drick hälften. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten.
Kanske fungerar det? OBS! det blir rätt så starkt... men har inga konstiga biverkningar.”

Sofia sa...

Tack för tipsen!
Färdknäppor blir det en del, naturligtvis. Ska även prova den där drycken om jag börjar bli less.

Emma sa...

Mitt bästa tips är att utsätta dig för små nyfödda bebisar! Min kompis hälsade på med sin fyra veckor gamla dotter. Bara någon dag senare satte det igång! Vincent föddes tre dagar före BF. Det frigör massor av Oxytocin i kroppen av att vara nära en liten bebis.