söndag, september 27, 2009

Nej...

... det har inte kommit någon bebis. Har fått x antal sms under helgen med frågor om jag åkt in, eftersom det varit sån torka här. Men så är alltså inte fallet. Vi har förvisso varit i Falun, i går, men det var bara för att spana in hur vi skulle åka till BB, var vi ska parkera och så vidare. Givetvis kombinerades BB-besöket med en shoppingrunda i både Falun och Borlänge. Jag har insett att det inte är läge att shoppa några kläder åt mig... men det går ju utmärkt att shoppa åt bebis och Stefan. Båda två fick riktigt fina grejer. Mest nöjd är jag/vi med Stefans übersnygga (och svindyra) Peak-jacka samt bärselen från Babybjörn.

Nu ska jag störa mig på den katastrofala dubbningen av "kommissarien och havet" och njuta av bebishicka. Min mage hoppar flera gånger om dan så lilla bebisen verkar sippa en del fostervatten. Nu är vi i vecka 39 by the way och alltså inom de där plus minus två veckorna som man får när man får ett förlossningsdatum. Sjukt spännande. Känner mig coollugn och bara längtar vilket känns bra.

En mer utförlig om de senaste dagarna kommer i morgon. Jag har ju all tid i världen eftersom jag numer är MAMMALEDIG. Livet är underbart.

5 kommentarer:

Lisa sa...

hejsan!
tack så mycket för grattiset :)
ja här har man ju med spänning följt din graviditet och det är alltid lika roligt :)
men nu hoppas jag att bäääbisen snart tittar ut så man får se vad det är för en söt krabat som ligger där inne :) hihi..
kramar och lycka till!

Anonym sa...

Åhhhh jag längatr efter lill*n!!!! Puss Åsa

Jessica sa...

Jag trodde faktiskt ett tag att det kanske var något på G... Men får vänta ett tag till då! =)

Får säga detsamma, var kul att träffas! =) Hoppas vi springer på varandra igen snart! =)

Kram kram

Anonym sa...

Önskar dig/er lycka till! Inga-Britt

Nina sa...

Va gött för dig att få vara hemma och babypyssla lite innan det är dags. Nu är man nyfiken på vad det är för ett litet liv du bär på.

Har själv ca 8 veckor kvar att jobba innan det är dags att gå hem och njuta av att bara vara mamma till 1 innan det är dags för nr 2 :)

O babybjörnselen är helt klockren. Räddaren i nöden i många lägen.

Kan inte du maila er hemadress, tänkte jag skulle skicka någon söt HelloKitty dress om det blir en tös ;) Skämtosido, du kan väl maila mig den eftersom vi inte åker upp innan jul och inte kommer få se erat tillskott.

Kraaaam och lycka till med allt.