onsdag, september 09, 2009

Något klar övervåning

Det tar sig. Allt finlir är inte på plats men på det stora hela är det ju klart. Allt det jobbiga är ju gjort.

Här är vårt sovrum. Vi väntar på våra sängbord, som är på omlackering tillsammans med barnsängen, och att jag ska bestämma hur jag ska bygga min sänggavel. Bakom tv-väggen skymtar min walk in closet, som inte är riktigt klar.







Här är vårt gästrum som när jag hittar ett skrivbord även ska bli kontor. Taket ska gå från vitlaserat till kritvitt, som i resten av övervåningen.






Här ska bebben bo när h*n blir större. Först sover lill*n så klart i vårt sovrum. Det turkosa skåpet har mamma målat. Gardinen är ett tygstycke jag glömt att jag hade men som jag tyckte passade bra som barngardin tack vare det färgglada mönstret med både grodor och flamingos.


4 kommentarer:

Anonym sa...

När kan jag komma o inviga gästrummet darling ? Puss Åsa

Hannah sa...

Så rätt med väggen! Det blir så fint.

Sofia sa...

Åsa darling: Anytime, det vet du! Snart hoppas jag. Puss.

Hannah: Ja visst blir det. Jag älskar väggen :)

Johanna.S sa...

Det blir kanonsnyggt hemma hos er, önskar att vårat hus inte var rivningshotat så vi kunde renovera som vi vill. Nu göra vi bara lite dutt här å där med tapeter och färg, ingen ide`att lägga ut nå stora pengar när man inte vet om det ska gå en väg rakt igenom huset, det är lite frustrerande. men jag gläds åt dig och ditt underbara hus!! kramkram