fredag, juli 03, 2009

Sola, bada, läsa

Jaha, då vaknar man upp i gass i dag med. Åh vad det gillas. Och jag sover så skönt. Rörmockaren har varit här hela morgonen, i rummet intill, men jag har sovit som en stock. Skönt att vakna upp och ha ett funktionsdugligt badrum. Bästa, bästa är att jag slipper springa (läs: dundra) nerför trappan femtioelva gången varje natt på grund av att någon i magen trycker på blåsan. Nu ska vi äta klart frukosten, köra en snabb handlingsvända på stan och sen åka och bada. Det blir alltså en dag i semesterns tecken; sol, bad, läsning. Just how I like it. I kväll ska vi på någon slags semesterfest hos Per och Therese. Det blir trevligt.

I går var det, föga förvånande, också en härlig semesterdag. Jag pressade lite,började förkovra mig i förlossningslitteratur och klippte sedan den stoora gräsmattan innan jag blev upphämtad av de här pinglorna; Svea och Tin.



Vi åkte hem till Tin i Kartnäs. Vilken singelmorsa, inte bara fräsch som en nyponros utan även med strandtomt vid Siljan. Svea fick en pool men hakade även på oss på ett dopp i Siljan. Det var ljummet, på riktigt. Stefan och Benny anslöt för bad och vi bestämde oss för att gå ut och käka på Hörnan.






Det var trevligt och hyfsat gott, är annars inte så förtjust i Hörnets a la´carte. Efteråt åkte vi hem till Benny och spelade Wii. Jävlarns vad roligt det är (jo jag vet att det varit det ett tag men jag har inte blivit frälst förrän nu). Det blir nog till att köpa ett sånt och addera till prylsamlingen. Om jag är bra på att köpa kläder och heminredning, då är Stefan lika bra, eller bättre, på att köpa prylar. Senaste tillskotten är en liten dosa från vilken vi kommer åt alla mp3:or på datorn samt alla radiokanaler i världen, en ny dvd till sovrummet (den vi hade dög inte) och en mobiltelefon. Den sistnämnda var i och för sig från oss till bästa svärfar Folke, eftersom han sliter så i vårt hus. Nu är jag övertygad om att det inom en snar framtid kommer att landa ett Wii på Bygatan 17.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Haha, börjar undra om tv-spel och graviditet hänger ihop?? Pratade med min syster om det i veckan och hon sa att hon aldrig spelat så mycket tv-spel som när hon väntade barnen - båda två! Och jag fick ett omåttligt spelsug och fick lov att låna hem ett av deras tv-spel... Hehe!

Lisa sa...

Hejsan tjejen!
Låter som ni har underbara semesterdagar! Semester på rätt tipdpunkt iaf :)
Jag gick ner allt jag gick upp ganska på en gång, redan på BB tror jag.. Men jag vägde ju för mkt innan jag blev gravid så jag var ju fortfarande överviktig då..
Sen amma man ju och man höll sig på samma vikt hela tiden men sen när man slutade amma så började jag gå upp lite igen och då bestämde jag mig för att det fick räcka.. Jag älskar att träna och hålla på, men det hjälpte inte mig så jag tog till Cambridgekuren istället.. gick ner det jag ville och håller mig fortfarande i form genom att äta bra och röra på mig.. Jag skulle inte rekomendera Cambridge för jag vet att det är bättre om man lär sig att äta bra och träna rätt.. Kanske att man även får hjälp av en dietist eller nåt.. För det är faktiskt rätt svårt, iaf så tyckte jag det så Cambridge var det enkla alternativet, men att svälta sig är ingen lösning!
Ha en underbar dag i solens tecken även idag! Själv ska jag jobba, men det ska bli skönt det med då jag inte jobbar så mycket annars.. Kram kram Lisa

sol Jenny sa...

Känns som det är något som saknas i denna mening "inte fräsch som en nyponros...".
Gillar att en blogg får ha småfel (jag kan ju inte stava själv) men jag kan inte skriva under på den meningen...
Kram
Sol Jenny