onsdag, juli 01, 2009

Magen goes strandliv

Vanligtvis brukar jag försöka vara i hyfsad form sommartid. I år känns det dock rätt okej att inte vara det och jag behöver inte gömma mig i vassen för det. Har insett att det är många tjejer därute som har väldiga problem med att visa sig i bikini. Så tråkigt! Jag har sedan jag blivit gravid gått många matcher mot viktjävulen i mig. Har stundtals haft väldiga problem med att acceptera min nya kropp, trots att jag vet att den bär på det finaste i världen - vårt barn. Nu känns det rätt okej och jag vet att oavsett vad jag äter så kommer jag fortfarande att vara gravidsvullen. Jag har alltid älskat själva magen men det är allt annat runt omkring; att man liksom blir svullen. Inget kan dock stoppa mig från att bada och då måste man ju ha bikini. Så magen fick leva strandliv på offentlig strand i dag och det kändes helt okej faktiskt.





Vi hade en kanondag i Kråkberg. Sen besökte vi thaivagnen på Tuvan. Om jag inte var svettig innan så blev jag det då. Typ det starkaste jag ätit, och då är jag verkligen inte chicken när det gäller starkt mat. Oh my. Tillslut rann svetten av mig och jag fick sätta mig i bilen med AC:n på kallaste.
Väl hemma igen förberedde jag middag inför Malin och Linus ankomst. Vi hade beslutat att grilla hamburgare, vilket vi båda gillar. Jag är dock allergisk mot hamburgerbröd. Varför är alla hamburgerbröd så fruktansvärt äckliga? I dag bakade jag egna och det tänker jag fortsätta med, så mycket godare!

Det var som vanligt kanontrevligt att ha Malinus på besök. Vi satt ute och surrade till myggen och knotten gjorde det ohållbart. Då fortsatte vi inne och Stefan och Linus avhandlade som vanligt några timmars musikanläggningsprat. Tur att det inte går någon nöd på mig och Malin som ju faktiskt kan snacka omkull vem som helst. Nu har gästerna precis åkt hem till Älvis igen och vi ska nog se en film innan vi somnar. I morgon kommer rörmockaren så en dusch i nybadrummet är nära nu. Längtar, satan vad jag längtar.

5 kommentarer:

Lisa sa...

uscha ja.. de där med vikt och strand går inte ihop! men ja, man måste ju och de är bara att tänka att det finns de som har det värre! när jag var på stranden igår kändes det dock som att den bestod av antingen gravida eller anorexia kvinnor.. tänkte på en till sak, det är ju oerhört jobbigt att vara i denna värmebölja fast man inte är gravid så förstår verkligen om det är ännu jobbigare för dig! men stå ut, det är VÄRT det! och kroppen kan du ändra om senare även om den i slutändan ändras lite iaf! ta hand om dig och magen! kramar Lisa

Dvärgis sa...

Tack för en jättemysig kväll!
Vi måste göra om det snart!

Kram Dvärgis

Anonym sa...

Tycker du ser fantastisk ut!!!

sol Jenny sa...

Stranden är den bästa platsen när man är gravid. Det är där man ÄNTLIGEN kan vila på mage igen. Gräv en lagom djup grop, doppa magen där i och njut...

Nu väntar i alla fall lite svalare dagar!!! fortsätt visa magen, den är så fin.

Kram
Sol jenny

Sofia sa...

Dvärgis, min lilla darling; Tack själv. Snart igen?

Anonym: Tusen tack!

Jenny: ska absolut prova gräva ner magen- tricket i dag :)