måndag, juli 20, 2009

Skrivbordsjakt

Smatter på rutan gör inget. Det är ganska skönt, tycker jag. Stefan och Folke reglar klart taket i övervåningen för att förhoppningsvis få in taket i dag. Själv är jag på skrivbordsjakt. Det ska vara ett gammalt ett, gärna ganska stort. Skicket spelar ingen roll, för jag kan måla. Någon som har nåt på lut? Jag tänker i alla fall åka till Kompaniet på jakt. Kanske även hittar något annat. Förklarade för Stefan under frukosten att det är lika bra att sätta i gång dagens målning efter Kompaniet-besöket, i fall jag hittade nåt mer att måla. "Vafan, vi har ju hela ladan full av lister som ska målas, om du nu saknar saker att måla på", svarade min kära sambo. Well, det är väl inte riktigt lika kul att måla lister som att måla möbler eller inredningsdetaljer, förklarade jag. Killar!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej! Har nyligen ramlat över din blogg och gillar den verkligen!

Skulle vara kul att se fler bilder från ert hus... verkar så himla fint :)

Sofia sa...

Hej Camilla. Vad kul att du gillar min blogg :)
Jag ska givetvis lägga upp lite bilder inom snar framtid...