tisdag, juli 28, 2009

Mammut

Vi ser ju en hel del film, säkert mellan fem och åtta stycken i veckan. Jag betalar gärna för filmen jag ser, eftersom det är ganska lätt att förstå att om det inte kommer in pengar till film så görs det inga bra filmer. Enkel ekvation. Därför håller jag inte på och laddar ner. Hur som helst så har jag konstaterat att det görs alldeles för få bra filmer, trots att dumskallar som jag betalar för oss. Det är mest skit, faktiskt. Och jag blir ofta besviken. Men så händer det. Man hittar en pärla. I går såg vi Mammut och jag tyckte att den var så jävla bra. Moodysson har gjort ytterligare en kanonfilm.

Det här att bebisen vaknar så fort jag lägger mig för att sova börjar tära när jag nu börjat jobba. Trött är bara förnamnet. Trots det har det varit en bra dag i dag. Jag har varit hos bm för att konstatera att alla värden var jättebra. Magen har inte växt utan låg på 28 cm, men det beror på att bebisen låg väldans mysko förra gången hon mätte. Hjärtljuden låg runt 145 i vanlig ordning. Jag vill alltid fråga hundra saker när jag är där. I dag förkovrade jag mig inom hur man beräknar barnets födelsevikt.

Efter bm-besök åkte jag till en mysig hästgård där jag bjöds på finfika. Hemma på kontoret igen hade anslutningarna lagt ner så jag fick ägna nån timme över telefon med dataproffset i Falun och efter några om och med var det kirrat. Kom lite efter tack vare strulet och är därför kvar på jobbet fortfarande.

Nu ska jag åka hem och fundera över om vi ska ha vitt eller antikvitt i taket. Jag är verkligen helnöjd med hela vårt hus. Med ett undantag. I ett svagt ögonblick gick jag med på att ha vitlaserat furupanelstak och inte vitt paneltak som jag först ville. Det måste ha varit en tillfällig svacka, för jag är ju inte den som ger mig. Men Stefan och hans anhängare drog någon vals om att det skulle bli mer liv om det var laserat och inte helt vitt. My ass, heller. Jag stör ihjäl mig och jag hatar numer laserat furu, precis som jag hatar furu. Därför har vi hyrt in en målare som i morgon, förhoppningsvis, ska måla taket i övervåningen helt vitt. Hur jag ska lösa det på nedervåningen får bli en senare fråga. Men lösas ska det.

Inga kommentarer: