torsdag, juli 09, 2009

Mer hotellsängsblogging

Jag vidhåller att semester is the shit. Det är liksom så skönt att bara göra det som faller en in.
De här godingarna hängde vi ju med i går.

Fröken Mattsson.



Peter.



Deris och jag som inte ser klok ut.



I dag började vi dagen med lite shopping. Jag fick bland annat med mig en klänning. Ludde mötte så småningom upp på stan.



Mest tajmade var att världen roligaste Karin var i Uppsala. Vi åt lunch på Salt vid Fyrisås och tog en rejäl update.



På eftermiddagen hämtade vi upp bilen i p-garaget och styrde mot Sthlm. Lite meckigt att hitta var det, men så småningom rullade vi ner i ytterligare ett p-garage. Denna gången på norra bantorget under Clarion Sign. 240 spänn p-avgift per dygn. Katjing! Nåja, är det semester så är det. Clarion Sign är verkligen världsklass och vi bor högst upp i ett tokdesignat rum. I like it a lot.

Efter installering kom tjejerna; Pyran, Emelie och Linneá med sambo Johan till lobbyn. Vi tog en drink på Akvavit, Marcus Samuelssons restaurang som startat en filial till New York-placet här på hotellet. Jag har kommit på att det är så mycket festligare att ta en alkoholfri drink än till exempel en cola.

Emelie och Pyret, fräscha som få.



Åtta hade vi bord på Grill, Melker Anderssons hajpade place. Well, jag förstår varför. Var där för några år sedan men i dag var det till och med bättre. Köttet, jag säger bara köttet.



Vi snackar kvalitet. Och så tillbehören på det. Dessutom i grymt häftig miljö, ögat får inte en lugn stund. Inte munnen heller för den delen för det var helt jävla underbart att träffa mina fina tjejer. Tänk att vi blivit så gamla, vi som nyss var 14 år och fjortisar.

Pyran och Linneá.



Och så vi då.



Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen. Det kan nämligen vara så att det blir projekt barnsaker i morgon. Då behöver jag vara utvilad...

3 kommentarer:

Mooona sa...

Den här gången var det lite extra trevligt att få beskåda ditt inlägg.. många kort, speciellt var "kötttallriken" väldigt frestande..slurp..

Det här kommer att låta som om jag är 65 år ...(jag är faktiskt liiite yngre.. ;)
-jag har nog faktiskt inte sett Ludde sen han sprang omkring som liten å svansade på tryckeriet.. my good -va kul att beskåda fotot..han såg sååå vuxen ut (helt förstårligt) va paff jag blev..
skitkul.
Ha en fortsatt trevlig semester!

tjinghopp

Anonym sa...

Unnnderbar o ha dej här gumman!!! Ps Bort med bilder jag ser ju störd ut!! Puss Å

Tin sa...

Åh vad härligt ni har det, du är saknad gumman. Kom hem nu! Kram