måndag, juli 13, 2009

Less

Det är något tragiskt över de stackare som sitter hemma på sin kammare och gömmer sig bakom anonymiteten på Internet. Nu är ju inte jag drabbad i någon större skala, men läste till exempel om Gynning i veckan som ju får motta både det ena och det andra. Helt rätt att hon hänger ut dem med namn och personnummer!

Det är ju så här att även jag läser bloggar där jag stör mig nåt oerhört på personen som har bloggen, av olika anledningar. Däremot skulle jag aldrig någonsin avlägga en kommentar anonymt, för det är så jävla feg och lågt. Har jag en åsikt så står jag för den. Och funderar man lite angående det där man stör sig på, så är ju den bästa åtgärden att sluta läsa, om man nu stör sig så in i helvete.

Jag må vara självgod, självupptagen och säkerligen en massa annat som folk stör sig på. Men jag är fan inte provokativ och håller på och baktalar eller förtalar folk i den här bloggen. Det här är min blogg där jag skriver ganska oförargligt om det som händer i mitt liv. Om det är någon som inte gillar det - läs inte då. Däremot tänker jag inte ta emot massa anonyma skitkommentarer från människor som är ena fega jävlar. Då låser jag bloggen så att bara de jag vill kan läsa.

"Hoppas allt går vägen bara, det är ganska vågat måste jag säga. Att köpa SÅ mycket baby saker, redan."
Så var det en feg jävel som skrev när jag lyckligt beskrev att jag shoppat på mig en del babygrejer. Vad är det för en människa som skriver så?
Likadant när jag skrev om varghatet. Då haglade de fega stackarnas kommentarer. Eller när jag beskrev hur irriterad jag blev över en viss händelse på Valborg, då var det en där som tyckte att anonymiteten på Internet var skön, för att man inte behöver stå för vad man tycker.
Det går ju faktiskt att spåra IP-nummer, om nu någon missat det...

7 kommentarer:

Sandra sa...

Hej! Såg att du reagerade starkt på min kommentar igår, det var verkligen inte min mening att du skulle bli sårad. Det är bara det att jag har en vän som gjorde som du och hon ångrade sig djupt, för det gick tokigt för dem. Förlåt mig, det var klumpigt av mig. Det är klart att man hoppas att det ska gå bra..och det kommer det nog göra för er det var inte så jag menade. Att jag var anonym igår var för att jag lade in en kommentar bara i all hast. Jag ber om ursäkt. Jag tycker din blogg är superbra.

Lisa sa...

Ja uscha det är sjukt tragiskt vad folk håller på med på Internet.. de kan vara hur elaka som helst och bara gå runt och skriva anonyma kommentarer till folk! Förstår verkligen inte ens deras behov och jag är glad att jag inte är så drabbad av anonyma kommentarer iaf, då hade man nog gett upp! Ha en bra dag! kram.

Sofia sa...

Sandra: Nej då undrar jag lite vad som var meningen med din kommentar. Som du säkert förstår så är väl alla blivande föräldrar livrädda för att det ska hända deras ofödda barn något. Men skulle man enbart tänka på det så skulle man ju bli dum i huvudet av oro. Man måste väl för fan ha inställningen att ens barn ska överleva. Jag har då det i alla fall.

Bettan sa...

Om det skulle gå dåligt så sörjer man inte vagnen! Det är ju för stjutton barnet! Nej shoppa vidare och sitt hemma och bara mys i oktober och var glad att du slipper gå i affärer då!
Har bekanta som fick barn i nov. de vågade inte handla något vilket medförde stress, mjölkstockning, trötthet mm!

Sol jenny sa...

Vänta här nu.... Är jag lite före min tid eller, för såååå lång tid har du väl ändå inte kvar???? Eller!???
Sista månaden kan man ju räkna bort, då ska man bara gå och mys "boa". Slår man inte till på en vagn i affären kan det ju lika väl va leveranstid! Jag fattar inte alls den här disskutionen. ???
Va sjutton... klart det går BRA. och skulle något hända tror inte jag fröken Westman är den som ger upp, sätter sig och tänker jaha då skiter vi i att bli föräldrar nu då!
Sofia, lägg inte ens energi i dessa kommentarer. Nej åk ner och köp både en rosa klänning och ett par blåa snickarbyxor med traktor... då har du oavsett vilket kön det blir!!
Shoppa järnet! ;)
Tjing

Mooona sa...

Oj..jäkla tokig kommentar..för visst skall man shoppa loss..det är ju en av höjdpunkterna att få planera och drömma å shoppa såklart,. tills den lilla anländer till världen..
-men jag måste dock tillägga att jag är mycket imponerad att Sandra (vem hon nu är) vågad bekänna färg och faktiskt be om ursäkt.!

Näpp idag är det onsdagsyra och solen skiner.. tjoho

ulrika sa...

Hejsan! Väldigt plumt skrivet till någon som väntar sitt första barn. Klart man ska shoppa till babyn,det är ju liksom en del av den underbara resan! Man kan ju inte tänka "tänk om nåt händer" saker händer hela livet, både tråkiga och roliga.