lördag, juli 18, 2009

Ringtestet

Läste Ninas blogg och blev inspirerad till att finally göra det berömda ringtestet. Jag hade ingen aning om vad det var innan jag blev gravid så för er som inte vet så är det en gammal skrock-metod som går ut på att man håller en ring i ett snöre, eller i ett hårstrå, framför magen. Pendlar ringen är det en pojke, snurrar ringen är det en tjej. Jag gjorde testet tre gånger med ett hårstrå och ringen snurrade alla tre gångerna. Tjej alltså... vilket jag trott till för ett par dagar sedan. Nu är jag mer inne på pojke igen. Och så här har det hållit på sen i början av graviditeten. Vad tror ni att jag får?

Vaknade vid sex av att det var full aktivitet inne i magen. Har haft väldigt svårt att sova om nätterna på sistånde och tog upp det med BM i onsdags. Hon förklarade att det var vanligt eftersom bebisen sover under dagen då den vaggas runt när jag går. När jag väl lägger mig, däremot, vill den vara vaken. Precis så är det. Vaknar en gång i timmen av att det trycker mot något organ, oftast blåsan. Är så tacksam över att toaletten på övervåningen äntligen är inkopplad så att jag slipper springa ner flera gånger varje natt. Sömnlösheten har inte blivit bättre av att jag sover med två plåster (Stefan och Ramses) som båda måste ha hudkontakt med mig nattetid. Brukar resultera i att båda ligger mer eller mindre på mig. Dessutom snarkar den ene av dem. Härmonatten fick jag nog och skickade ner båda i soffan. Sov då som en prinsessa.

I dag blev vi inkommenderade till målning av svärisarnas stuga i Garberg så vi ska åka dit nu. I kväll blir det grillning med Karin, Freddan och lilla Ella i Orsa. Mys!

3 kommentarer:

Nina sa...

Vilken sida dras du till på barnavdelningen? Jag kollade bara pojk när jag väntade Rocky medans en vän väntade flicka och kollade bara allt som hade med färgen rosa att göra.

Det är jätte svårt att gissa men du känns lite som en flick mamma. Blir nog en liten Stella medans vi får nog en lillebror till Rocky. Än så länge är allt precis lika som med tidigare grav.Skulle själv bli väldigt förvånad om det skulle bli en "Betty".

Sofia sa...

Hm.. dras ju så klart till rosa, men det är ju för att jag är så rosa i mig själv.. kanske.

Spännande vad vi får båda två. Har dock hört flera mammor berätta att de upplevt pojk- och flickgraviditeter exakt likadant. Så det kan ju likaväl vara en lillebror som en Betty i din mage :)
Hur länge är ni hemma? Kanske en fika nån dag?

Nina sa...

Ja vem vet vad det blir för kön? Huvudsaken är att det blir ett friskt och välskapt barn.

Vi åker hem i slutet på nästa vecka. Har ni tid för en fika så slå en signal.
Kram